iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Onze nieuwe outlet is geopend! Kijk op www.drievooreentientje.nl voor boeken en meer tegen de laagste internetprijs.

Bedrijfskundig

Toon als           
Volgorde

African tribal leadership voor managers

Auteur: W.H.J. Liefde

Dit bijzondere boek is voor de ''vernieuwer''. De manager die het aandurft veranderingsprocessen uit te voeren op basis van dialoog en respect. Alleen door te luisteren naar de verhalen over het bedrijf van medewerkers kan hij invulling geven aan de collectieve kracht. En kan hij veranderingen succesvol doorvoeren.

In African tribal leadership voor managers staat het universeel leiderschapsmodel centraal, gebaseerd op de principes van LeKgotla, bijeenkomsten van traditionele Afrikaanse stammen op momenten dat in de gemeenschap existentiële vraagstukken spelen. LeKgotla is de sleutel voor problemen rond organisatieverandering, zingeving en leiderschap.

Veel westerse bedrijven willen graag medewerkers die met bezieling werken, maar tegelijkertijd weten ze niet hoe ze medewerkers die bezieling moeten bieden. Willem de Liefde laat zien hoe culturele waarden en gebruiken van Afrikaanse stammen van nut kunnen zijn in westerse organisaties. En hoe de bezieling in de organisatie gebracht kan worden. Op basis van dialoog. Een inspiratiebron voor elke manager die het aandurft écht na te denken over zijn stijl van leidinggeven.

Het bijzonder fraai vormgegeven boek bevat tekeningen van de Duitse kunstenaar Klaus Elle en etsen van de Nederlander Jan Montyn . Deze tekeningen en etsen zijn speciaal gemaakt op verzoek van de auteur en tonen de dynamiek van organisaties in verandering.

All consumers are Not created equal

Auteur: Garth Hallberg

Taal: engels

In the iconoclastic tradition of David Ogilvy, a radical alternative to current mass market communicattions

Finally, a new approach to building brand loyalty that gives marketers a competitive edge in today's high-tech, high-stakes, brand-hostile environment. Developed at one of the world's leading marketing communications agencies, and proven in the marketplace by clients including Kraft, Unilever, Kimberly-Clark, and Seagram, Differential Marketing combines the power of consumer databases, integrated marketing, and one-to-one rela-tionship building to produce double-digit sales increases from high-profit customers.

Alles mag als het maar kwaliteit heeft

Auteur: van Stratum
Een postmoderne visie op kwaliteit en dienstverlenen

Een succesvol bedrijf zal moeten werken volgens het model van de klant. Een dienstverlenend bedrijf verdient haar geld met, en ontleent haar bestaan aan, het oplossen van problemen van klanten. Wat de auteur in dit boek wil benadrukken is dat hieruit niet zonder meer volgt dat de klant de almachtige koning is. Werken volgens het model van de klant betekent niet dat de klant met een 'U vraagt en wij draaien' mentaliteit de dienstverlener kan dwingen tot het leveren van kwaliteit en tot het oplossen van zijn problemen. Dan cijferen we onszelf als dienstverlener weg en slaan we te ver door naar de positie van de ander. Een dienstverlener die zichzelf wegcijfert en die daarmee het geloof in eigen kunnen niet meer uitstraalt, kan onmogelijk kwaliteit leveren.

Alles over salarisonderhandelingen

Auteur: Minden

Dit boek is bedoeld om sollicitanten bij en werknemers van bedrijven de instrumenten aan te reiken om meer uit de salarisonderhandelingen te halen. Daartoe wordt het proces uiteengerafeld en op een praktische manier aangegeven hoe het spel 'beter' kan worden gespeeld.

Alone Together

Auteur: Sherry Turkle

Taal: engels

Facebook. Twitter. Second Life. "Smart" phones. Robot pets. Robot lovers. Thirty years ago we asked what we would use computers for. Now the question is what don't we use them for. Now, through technology, we create, navigate, and carry out our emotional lives.


We shape our buildings, Winston Churchill argued, then they shape us. The same is true of our digital technologies. Technology, has become the architect of our intimacies. Online, we face a moment of temptation. Drawn by the illusion of companionship without the demands of intimacy, we conduct "risk free" affairs on Second Life and confuse the scattershot postings on a Facebook wall with authentic communication. And now, we are promised "sociable robots" that will marry companionship with convenience.


Technology promises to let us do anything from anywhere with anyone. But it also drains us as we try to do everything everywhere. We begin to feel overwhelmed and depleted by the lives technology makes possible. We may be free to work from anywhere, but we are also prone to being lonely everywhere. Ina surprising twist, relentless connection leads to a new solitude. We turn to new technology to fill the void, but as technology ramps up, our emotional lives ramp down.


Alone Together is the result of MIT technology and society specialist Sherry Turkle's nearly fifteen-year exploration of our lives on the digital terrain. Based on interviews with hundreds of children and adults, it describes new, unsettling relationships between friends, lovers, parents, and children, and new instabilities in how we understand privacy and community, intimacy and solitude. It is a story of emotional dislocation, of risks taken unknowingly. But it is also a story of hope, for even in the places where digital saturation is greatest, there are people—especially the young—who are asking the hard questions about costs, about checks and balances, about returning to what is most sustaining about direct human connection. At the threshold of what Turkic calls "the robotic moment," our devices prompt us to recall that we have human purposes and, perhaps, to rediscover what they are.

Als de leuning beweegt

Auteur: G. Geursen

Alles wat ons tot nu toe houvast heeft verschaft, is in beweging gekomen. Veel managers, marketeers en strategen weten dat het anders moet. Maar hoe? De inkt van hun strategieën is nog niet droog of een herziening is alweer nodig. Het lijkt met de dag moeilijker te worden het grillige klantengedrag te verklaren. Intussen ontstaan er onvoorziene hypes. Wie houvast wil, zal deze moeten zoeken in de bewegingen en stromingen. Maar denken in bewegingen gaat ons niet gemakkelijk af.

Als de leuning beweegt . . . geeft inspirerende ideeën en concrete tips over hoe om te gaan met complexe en dynamische omgevingen. Het boek reikt een nieuwe taal aan: de techniek van het zwermen, het denken in klantgerichte voortuinen, strategisch 'stretchen', het benutten van andere, hogere niveaus van kijken en voelen. In Als de leuning beweegt . . . ontdek je hoe je in plaats van meer structuur na te jagen de bewegende krachten uit een systeem kunt uitnodigen en gebruiken.