iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Onze nieuwe outlet is geopend! Kijk op www.drievooreentientje.nl voor boeken en meer tegen de laagste internetprijs.

Bedrijfskundig

Toon als           
Volgorde

Alternatives to Hitler

Auteur: Hans Mommsen

Taal: engels

"Those Germans, such as Count Claus von Stauffenberg, who fought the Third Reich from within have been mythologised as heroes in the fight against tyranny, but the truth is far more complex.

Resistance to Hitler is a central and much debated topic of the history of Nazism. In this seminal study, the renowned contemporary historian Hans Mommsen reveals the diversity of the political aims held by these 'other Germans'. He analyses the ideologies of the assassination plot of July 20th, 1944, as well as those of the Kreisau Circle and the conservative, socialist, church and military oppositions. These resistance groups all endeavoured to find a viable alternative to Hitler and to achieve a moral renewal of politics and society.

Yet many of them rejected democracy and had a sometimes ambivalent attitude towards the persecution of the Jews. Rather than idealising the German resistance to Hitler, Hans Mommsen interprets it as a political movement dependent on the conditions of its time.

ALTERNATIVES TO HITLER is set to become the definitive work on its subject, of vital importance for scholars and students and all those interested in the history of World War II.

Amo series on aerospace: Issue 1

Auteur: MarReunis

Taal: engels


AMO SERIES ON AEROSPACE, ISSUE I:


Contemporary purchasing & supply management issues in the aerospace industry An average company in the aerospace industry spends two-thirds of their costs at suppliers.


This implies that selecting and managing suppliers is of crucial importance to achieve success with respect to cost but also quality, delivery performance and innovation.


Purchasing & supply management has many relations with other business processes. Understanding this area is therefore important for aerospace business. The aim of the hook is to encourage application of fundamental concepts, models and instruments in the area of purchasing & supply management in the aerospace industry.


The chapters have been written by students as a part of a 'Purchasing Management' course. Many of the chapters have already been presented at conferences.


Therefore we feel that the book could he of great interest to anyone wishing to keep track of developments occurring in the field of purchasing management in the aerospace industry.


issue editor: Marc Reunis editor AMO series: Sicco C. Santema

Appie Tomorrow

Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025

Auteur: Rupert Parker Brady

Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's.

Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's voor Nederland en voor de food retail industrie.
De foodretail staat op de drempel van een nieuw tijdperk. Het speelveld is enorm snel aan het veranderen, met nieuwe spelers, nieuwe technologieën en nieuwe concepten. Met het boek Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een toekomstverkenning van hoe op weg naar 2025 deze wereld gaat veranderen. In het boek worden zes thema's belicht waar, naast de Albert Heijn directie, vooral buitenstaanders zoals trendwatchers, leveranciers, ondernemers, start-ups en professoren hun visie op geven en vrijuit nadenken over trends en ontwikkelingen. De thema's zijn: Duurzame samenleving, In verbinding met de klant, Technologie en data, Werk van de toekomst, Voeding van de toekomst en Winkelen in de toekomst.
Wouter Kolk, ceo Albert Heijn en lid Raad van Bestuur Ahold Delhaize: 'Dit boek is geen blauwdruk, maar een inspiratiedocument met een beperkte houdbaarheid, laten we zeggen tot 31 december 2025. ' Wat het boek zo bijzonder maakt is dat Albert Heijn het boek in co-creatie met klanten, relaties en stakeholders heeft gemaakt. 'Natuurlijk hebben we als foodretailer duidelijke opvattingen over hoe we ons willen ontwikkelen en onze klant blijven verrassen. Maar we hebben zeker niet de waarheid in pacht, dus zoeken we steeds nadrukkelijker de verbinding. '
'We noemen onszelf graag een voortrekker in de foodretail. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om het DNA vast te houden dat in 1887 is ontstaan met een kruidenierszaak op de Oostzaan', zegt Kolk. 'Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat wij ook in 2025 nog een voortrekker zijn. Er zijn zo veel onzekere factoren waar je op moet anticiperen. Dat ongemakkelijke besef heeft ons als directie er mede toe gebracht om het 130-jarig bestaan van 2017 aan te grijpen om de buitenwereld naar binnen te halen. We hebben al onze collega's op het kantoor in Zaandam, onze ondernemers en medewerkers in onze winkels en distributiecentra uitgedaagd om na te denken over waar het de komende zeven jaar naar toe zal gaan. Met het boek Appie Tomorrow willen we vanaf heden de dialoog met het publiek, de overheid, maatschappelijk middenveld en het bedrijfsleven op gang brengen over onze missie ''Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen. '''
Retaildeskundige Rupert Parker Brady is auteur van Appie Tomorrow: 'Boeken van futuristen en experts zijn er genoeg. Een boek van een nationaal icoon dat z'n nek uitsteekt om de toekomst in grote lijnen te schetsen, is een zeldzaamheid. Het is uniek dat een groot Nederlands concern met een bewezen reputatie de toekomst verkent samen met de buitenwereld. Niet vanuit zwakte, maar vanuit kracht. Wat het zo boeiend maakt is dat Albert Heijn bij elk thema nadrukkelijk de lezer betrekt door een aantal vragen ter tafel te brengen met de expliciete verwachting dat het boek ook het vertrekpunt is voor een open dialoog; digitaal en ook in de supermarkten van Albert Heijn. '
Van elk verkocht exemplaar gaat 75% van de opbrengst naar de Albert Heijn Foundation. In 2007 heeft Albert Heijn in samenwerking met zijn versleveranciers de AH Foundation opgericht. Deze investeert in lokale projecten op het gebied van wonen, scholing, gezondheid en economische ontwikkeling in Afrika en Zuid-Amerika. Zo draagt Albert Heijn bij aan de verbetering van de leefomstandigheden van de medewerkers van zijn leveranciers. Investeren in de toekomst van deze gemeenschappen is voor de supermarktketen een logisch onderdeel van de langdurige relaties met zijn leveranciers.

Applied Strategic Planning

Auteur: Leonard D. Goodstein & Timothy M. Nolan

How to develop a plan that really works

Written by three top consultants and trainers, Applied Strategic Planning shows managers and CEOs a clear, totally effective way to identify and implement strategic objectives. It surpasses other strategic planning models in many key areas, including its emphasis on organizational culture, the integration of business and functional plans, the performance audit, and gap analysis. Plus, values clarification is explicitly confronted in a systematic way early in the process. Goodstein, Nolan, and Pfeiffer take managers through all phases of the strategic planning process, including how to determine if an organization is ready for strategic planning, effectively communicate a corporate vision, recognize the role of culture in changing strategic direction, understand the various roles of a consultant, write effective mission statements and create contingency plans. Charts, diagrams, and checklists make the book especially helpful. Along with illuminating examples from the authors; extensive consulting experience, and even cartoons that convey important points, Applied Strategic Planning lets managers at the helm navigate expertly through today's unpredictable business climate.


Taal: engels

Applying Communication Theory for Professional Life

Auteur: Marianne Dainton

Applying Communication Theory for Professional Life: A Practical Introduction is the first communication theory textbook to provide practical material for career-oriented students. The inclusion and analysis of real-world case studies illustrate the application of theory in a variety of professional settings. Whereas other communication theory texts have a more academic focus on theory or research methods, this book is specifically designed to introduce communication theory in a tangible way. The featured theories are those that have strong pragmatic value and clear applicability to communication and business practitioners.


Taal: engels

Arbeid, tijd en flexibiliteit

Auteur: H. Achterhuis

In dit boek staat de relatie tussen tijd en arbeid centraal. In 16 hoofdstukken richten de auteurs zich op het hierdoor opgeroepen spanningsveld: werk- en leefritmes die op elkaar afgestemd moeten worden, de maatschappelijke context hiervan en de sociaal-psychologische en economische effecten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van economische, sociologische, bedrijfskundige en filosofische invalshoeken.Een verbindend element in het boek is 'organisatie'. We richten ons leven steeds meer in zoals de organisatie haar activiteiten inricht. Organisaties leggen een eigen ritme en tempo op aan de mensen die er werken. Het tijdsprobleem komt doordat mensen deel uitmaken van verschillende organisaties (zelfs vakantiereis en gezin zijn organisaties geworden), elk waarvan haar eigen ritme probeert op te leggen. 'Ik heb geen tijd, ik moet zoveel tegelijk doen' is de bijbehorende uitdrukking.