Vanaf 1 januari 2019 zal PostNL de tarieven met 11% verhogen. Dit betekent dat ook wij onze verzendprijzen zullen moeten verhogen. We onderzoeken of er alternatieven zijn maar houdt u hier in ieder geval rekening mee.
iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius PostNL GDPR/AVG

Bestelling niet ontvangen? Wat nu?

Het komt voor dat een bestelling blijft hangen in het sorteer- of distributieproces van de transporteur. Maakt u zich allereerst geen zorgen dat u uw geld kwijt bent, we zijn er immers altijd voor verzekerd. 

Wat kunt u doen?

Het pakket was verzonden met Kiala!

Kiala gebruiken wij inmiddels bijna vier jaar en er is nog nimmer een pakket definitief kwijtgeraakt.

Heeft u een Kiala-verzending dan loont het de moeite om toch even langs te gaan bij het afhaalpunt. Het afhaalpunt dient alle zendingen die zij binnenkrijgen te scannen. Dit gaat wel eens mis door drukte bij het ahaalpunt, of simpelweg omdat ze het pakket als te-verzenden scannen ipv ontvangen.

Als het afhaalpunt het pakket niet heeft neemt u dan contact met ons op per email. (Het heeft geen zin om zelf contact met Kiala op te nemen: zij verwijzen u door naar ons. )

Nadat u contact met ons heeft opgenomen zullen wij de status van de zending bekijken en als deze langer dan 1 week onderweg is nemen we contact op met het hoofdkantoor van Kiala in Belgie en het bijkantoor in Nederland. Kiala reageert veelal na een dag of twee doch we houden u van alle communicatie op de hoogte. In vrijwel alle gevallen komt het pakket alsnog boven water.

Wat als het pakket na 1 maand nog niet boven water is? 

In dat geval gaan wij over tot het indienen van een claim bij Kiala. We storneren uw aankoop nog niet op dit moment maar wel wordt intern al een creditnota opgesteld zodat de eventuele stornerning bij ons bekend blijft. De afgelopen jaren hebben wij twee maal een claim ingediend. Door het indienen van een claim gaan er bij Kiala meer toeters en bellen rinkelen; er wordt dan nog intensiever gezocht naar het pakket. Tot op heden werden de pakketten dan alsnog binnen 1 week gevonden. 

Wat als het pakket toch vermist blijft?

In geval van een definitieve vermissing gaan wij altijd over tot stornering van het aankoopbedrag.

En wat als na maanden het pakket opeens opduikt en u haalt het alsnog op?

Als dat gebeurt krijgen wij melding van Kiala. Indien de claim nog niet uitbetaald is wordt u verzocht het aankoopbedrag over te maken op onze rekening.

PostNL

Ruim 50% van onze pakketten wordt verzonden met PostNL, onder 24uurs levering. PostNL is kwa levertijd het snelste maar ook PostNL laat wel eens een steekje vallen. Pakketten met een waarde van meer dan 30 euro worden door ons bijverzekerd, u betaalt daar niet extra voor.

Het PostNL pakket is niet aangekomen!

Neem als uw pakket niet binnen 4 werkdagen nadat u de trackingcode heeft ontvangen, bij  u is aangekomen, contact met ons op. Wij vragen dan een onderzoek aan. In de regel duurt het 5 werkdagen voordat PostNL het onderzoek start omdat in de praktijk deze pakketten vaak bij buren opduiken.

Ook hier geldt weer dat er na verloop van tijd een claim, een creditering en een stornering plaatsvinden.

PostNL is in de afgelopen jaren 1 pakket definitief kwijtgeraakt maar daarbij moet worden aangegeven dat de klant destijds een parkeerplaats als adres had opgegeven. 

 

DHL

Met DHL doen wij geen zaken. DHL heeft geen 24uurs levering en er zijn in het verleden pakketten niet of niet conform contract afgeleverd.