iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
De nieuwe editie van 'Ontdek je gebruiksaanwijzing' is uit! Koop hier een gesigneerde versie. Lees hier meer over het beïnvloeden van je spanning!.

Diversen

Toon als           
Volgorde

We komen eraan !

Auteur: S. Rooijen

In dit boek wordt aandacht besteed aan de verschillende varianten van zorg-aan-huis. Daarnaast zijn er thematische hoofdstukken over de samenwerking met andere maatschappelijke voorzieningen, professionalisering, methodisch werken en kwaliteit van leven. Ook worden de toekomstige ontwikkelingen belicht. Het boek bevat opiniërende hoofdstukken die uitnodigen tot discussie. Tevens schrijven twee ex-cliënten over hun ervaringen met zorg-aan-huis.

We kunnen niet allemaal Duitsers zijn

Auteur: Wouter Meijer

Waarom is niet iedereen in Europa Duits? De bewondering voor het grootste land van de EU werd de afgelopen jaren steeds groter. En inderdaad: Duitsland is kampioen export, heeft het diploma 'Hoe verwerk ik mijn verleden' met vlag en wimpel gehaald, en misschien zou het wel beter zijn voor de economie, het milieu en de wereldvrede als iedereen Duitser was. Maar wie zoals Wouter Meijer jarenlang in Duitsland woonde en werkte, ziet ook de andere kant. Het groeiende leger van onderbetaalde flexwerkers, de krampachtige omgang met extreemrechts, en de rol op het wereldtoneel die veel Duitsers helemaal niet zien zitten.

We presteerden nog lang en gelukkig...

Auteur: Tjip de Jong

Hans en Grietje die op een slimme manier samenwerken om de boze heks te ontvluchten, koning Midas die door zijn hebberigheid in een lastig parket belandt, Jaap die via een bonenstaak naar de hemel klimt om zijn droom te bereiken: wie is er niet opgegroeid met sprookjes? In dit boek laten Tjip de Jong en Simon van der Veer zien dat deze verhalen niet alleen betoverend mooi zijn, maar dat we er ook een hoop van kunnen leren. Ze verbinden een aantal wereldberoemde sprookjes aan organisatieverbetering en bieden zo een nieuw perspectief om bijvoorbeeld een verandering in leiderschapsgedrag te realiseren, een effectievere samenwerking te organiseren of naar een klantgerichte cultuur toe te werken. Daarmee is We presteerden nog long en gelukkig een uniek boek vol sprookjesachtige handvatten om organisaties beter te laten presteren. een fris perspectief op organisatieverbetering en -vernieuwing. praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. uitdagende intermezzo's van managementexperts en leiders als Toon Gerbrands, Arend Ardon, Jaap Peters en Joseph Kessels.

We zijn al lang onderweg

Auteur: Jasper Mikkers

40-jarig dichterschap bekroond met imponerende nieuwe bundel Ieder is op reis in de nieuwe bundel van Jasper Mikkers. Daadwerkelijk, of in gedachten. Aanvankelijk lijkt de vraag in welke richting de reis gaat er niet toe te doen. De zorgen van elke dag eisen alle aandacht op. Tot er een stilte valt, en de twijfel toeslaat. Waar gaan we eigenlijk naartoe? In We zijn al lang onderweg gaat ieder op zijn eigen manier om met de hunkering naar een uiteindelijke waarheid, een anker, een richting, een doel. Het verlangen meer te zijn dan door toeval bezield stof laat zich niet aan banden leggen. Losgeslagen door twijfel zet de reiziger zijn tocht voort, speurend naar houvast, tekens en antwoorden. In de hem typerende heldere en meeslepende taal neemt Jasper Mikkers de lezer mee op een opvallend klassieke en imponerende reis.

We zijn de klos

Auteur: Huppes
Waarom we teveel betalen voor onze zorg

Vroeger lachten we om de fabrieken in het Oostblok waar niet de vraag, maar het door het Politbureau gedicteerde target regeerde. Gevolg: loodsen vol producten die niemand nodig had. Het Oostblokmodel is inmiddels naar de schroothoop verwezen, alleen een enkele verdwaalde dictator maakt er nog gebruik van. Hoewel… Wie zich een beetje verdiept in hoe de Nederlandse zorgsector is georganiseerd, ontdekt verontrustend veel overeenkomsten.

De Nederlandse zorgsector kampt met verstikkende regelgeving, een lappendeken van adviesorganen, koepelorganisaties, belangenverenigingen, monopolistische afspraken over prijs en vooral: van hogerhand opgelegde targets die koste wat het kost gehaald moeten worden. Dat is de voornaamste reden dat we veel teveel betalen voor onze zorg. Dit boek gaat niet alleen in op de misstanden, het laat ook zien hoe het anders kan.

Wilt u weten waarom u te veel geld kwijt bent aan uw zorgverzekering? Lees dit onthullende boek.

Wim Huppes (1954) is opgeleid als filosoof, internist en biotechnoloog. Hij heeft gewerkt in ziekenhuizen, bij de industrie en de overheid

We zullen doorgaan

Auteur: Kick van der Veer

Met zijn hoofdrol in De Man van La Mancha maakte Ramses Shaffy (1933) onlangs furore op de Vlaamse en Nederlandse podia. Met deze rol kon hij zowel zijn zang-als acteertalenten benutten en die zijn niet gering. Want hoewel hij vooral bekend werd als liedjeszanger is Shaffy ook de man van een indrukwekkende toneelcarrière. Een carrière die getuige zijn motto 'We zullen doorgaan' nog vele verrassingen in petto heeft. In dit boek staan ruim honderd teksterf uit het Shaffy-repertoire. Van Sammy tot Alyosha. Ze zijn door cabaret-experts Kick van der Veer en Hilde Scholten voorzien van 'verklarende noten', waaruit blijkt dat dit boek We zullen doorgaan ook gelezen kan worden als een autobiografie in liedteksten. Bovendien beschrijven de samenstellers de eerste zestig levensjaren van Shaffy. Een indrukwekkende prestatie, want de verhalen over diens leven en levenswijze zijn welhaast mythologische trekken gaan vertonen.

Webcare in de praktijk

Auteur: Antina van der Veen-Meijer

een integrale aanpak voor excellente online klantenservice

Vragen stellen was nog nooit zo makkelijk. Via social media kunnen klanten en andere stakeholders jouw organisatie dag en nacht bereiken, en iedereen kijkt mee. Als communicatie-, marketing- of klantenservicemanager is het cruciaal om hier adequaat op in te spelen. Want een klacht die viral gaat op Twitter kan het einde betekenen van je reputatie. Maar als jij op tijd met een slimme reactie komt, word je misschien wel populairder dan ooit. Klantenservice via social media heet ook wel webcare. In Webcare in de praktijk geeft Antina van der Veen je de nodige praktische handvatten om deze nieuwe, essentiële vorm van klantenservice in jouw organisatie te implementeren. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor een passend antwoord op elk bericht? En regel je dat er ook 's avonds nog namens het bedrijf wordt gereageerd? Dit boek leert je hoe je bij elke klant de juiste snaar raakt. Zodat je steeds opnieuw positief uit de bus komt. Boordevol tips en trucs om jouw klanten het beste te woord te kunnen staan Met prikkelende anekdotes over klantcontact via onder andere Facebook en Twitter.