iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Lage verzendkosten (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Verzending binnen Nederland voor 1,45 euro inc. btw.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

21 Leaders For The 21st Century

Auteur: Trompenaars / Hampden-Turner
How innovative leaders manage in the digital age

Taal: Engels

21 Leaders for the 21st Century redefines leadership. Trompenaars and Hampden-Turner tap into the wisdom of high-performing leaders from around the globe, from Michael Dell to Acers Stan Shih and from Richard Branson to Russian politician and banker, Sergei Kiriyenko. These business giants candidly reveal their personal experiences of business dilemmas. 21 Leaders for the 21st Century uses these important insights into the nature of leadership to show todays managers how to understand and use the seven dilemmas of leadership.

99 BUSINESSmodellen

Auteur: Tom Willem den Hoed

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie?

Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave.

Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om debedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.

Abraham Moszkowicz

Auteur: A. Moszkowicz

Abraham Moszkowicz spreekt zich uit

‘Soms wil ik weten hoe elke centimeter van de veertienhonderd kilometer rook en voelde, in die wagons die mijn vader, zijn zus, broer en ouders van Westerbork naar Auschwitz brachten. De feiten zijn: de trein vertrok dinsdag 21 september 1942, elf uur ‘s ochtends. De locomotief trok dertien veewagons. Elke wagon vervoerde om en nabij 60 joden. Alleen mijn vader keerde terug. ’
‘Uiteraard zou ik het prettig vinden wanneer u na lezing van dit boek zou denken: “Goed dan, misschien moet ik niet alles wat ik over Bram hoor of lees geloven. ” Maar ik zou het nog prettiger vinden wanneer u werkelijk wat sceptischer wordt over álles wat u leest of hoort, wie daarvan ook het onderwerp is. ’

Abraham Moszkowicz (1960) is Nederlands bekendste en meest spraakmakende strafrechtadvocaat. Hij is een telg uit het bekende advocatengeslacht Moszkowicz. Zoon van de eminence grise van de Nederlandse strafrechtadvocatuur Mr. Max Moszkowicz sr.

Acquireren is een werkwoord

Auteur: Marcel Hoefman

Succesvolle acquisitie is de levensader van elke organisatie. Toch worstelen veel salesprofessionals met de vraag hoe ze dit het best kunnen aanpakken. Enerzijds doordat klantgedrag verandert, de invloed van technologie toe-neemt, en concurrentie en prijsdruk heviger worden. Anderzijds doordat ze de benodigde kennis, inzichten en vaardigheden missen. In Acquireren is een werkwoord lees je hoe je als salesprofessional met deze realiteit omgaat en hoe je structuur aanbrengt in je acquisitieaanpak. Wat werkt wel en wat niet? Welke ideeën over acquireren helpen je verder en welke kun je maar beter zo snel mogelijk weer vergeten? Marcel Hoefman komt met heldere antwoorden, praktische inzichten en concrete voorbeelden, zodat je direct aan de slag kunt. Met meer daadkracht, meer rendabele omzet en meer werkplezier als resultaat.

All consumers are Not created equal

Auteur: Garth Hallberg

Taal: engels

In the iconoclastic tradition of David Ogilvy, a radical alternative to current mass market communicattions

Finally, a new approach to building brand loyalty that gives marketers a competitive edge in today's high-tech, high-stakes, brand-hostile environment. Developed at one of the world's leading marketing communications agencies, and proven in the marketplace by clients including Kraft, Unilever, Kimberly-Clark, and Seagram, Differential Marketing combines the power of consumer databases, integrated marketing, and one-to-one rela-tionship building to produce double-digit sales increases from high-profit customers.

Alles mag als het maar kwaliteit heeft

Auteur: van Stratum
Een postmoderne visie op kwaliteit en dienstverlenen

Een succesvol bedrijf zal moeten werken volgens het model van de klant. Een dienstverlenend bedrijf verdient haar geld met, en ontleent haar bestaan aan, het oplossen van problemen van klanten. Wat de auteur in dit boek wil benadrukken is dat hieruit niet zonder meer volgt dat de klant de almachtige koning is. Werken volgens het model van de klant betekent niet dat de klant met een 'U vraagt en wij draaien' mentaliteit de dienstverlener kan dwingen tot het leveren van kwaliteit en tot het oplossen van zijn problemen. Dan cijferen we onszelf als dienstverlener weg en slaan we te ver door naar de positie van de ander. Een dienstverlener die zichzelf wegcijfert en die daarmee het geloof in eigen kunnen niet meer uitstraalt, kan onmogelijk kwaliteit leveren.

Alles over assessment centers

Auteur: Jack J.R. van Minden

Assessment tests worden niet meer alleen voor zware functies ingezet; inmiddels zijn ze in drie van de vier sollicitatieprocedures te vinden.
Momenteel al helemaal: met een groter aanbod sollicitanten willen werkgevers zeker zijn dat ze de besten eruit pikken. Een assessment onderzoekt je gedrag: een dag lang word je geobserveerd in rollenspelen, presentaties, vergade ringen, discussies en andere tests, zoals de bekende 'postbak-opdracht'.

Alles over assessment centers beschrijft de praktijk van assessment. Test-expert Jack van Minden geeft praktische tips en adviezen over hoe je je in groepen kunt onderscheiden als leider, hoe je creatief kunt zijn, toneel kunt spelen en hoe je effectief met je tijd om moet gaan op de testdag.

Alles over management tests

Auteur: Jack van Minden

tests, tools en cases voor managers met ambitie


Ambitieuze managers blijven zich ontwikkelen. Er is altijd een stap hoger te zetten op de carrièreladder. Om te bepalen of u uit het juiste hout gesneden bent voor die nieuwe of hogere managementfunctie of -opleiding worden allerlei selectietests en tools ingezet. Het zijn doorgaans combinaties van psychologische tests, (kleinere en grotere) cases, assessment- en andere opdrachten en 'business games'. Dit handige boek traint de testkandidaat voor deze selectie-instrumenten en de bijbehorende oplossingstechnieken. Van Minden legt achterliggende principes uit en geeft talloze voorbeelden. De vele tips, trucs en waarschuwingen helpen u om concurrenten en selecteurs te slim af te zijn.