iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius PostNL

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

21 Leaders For The 21st Century

€18,00 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Trompenaars / Hampden-Turner
How innovative leaders manage in the digital age

Taal: Engels

21 Leaders for the 21st Century redefines leadership. Trompenaars and Hampden-Turner tap into the wisdom of high-performing leaders from around the globe, from Michael Dell to Acers Stan Shih and from Richard Branson to Russian politician and banker, Sergei Kiriyenko. These business giants candidly reveal their personal experiences of business dilemmas. 21 Leaders for the 21st Century uses these important insights into the nature of leadership to show todays managers how to understand and use the seven dilemmas of leadership.

8th habit: from effectiveness to greatness

€14,50 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Stephen R. Covey

taal: engels

In the 7 Habits series, international bestselling author Stephen R. Covey showed us how to become as effective as it is possible to be. In his long-awaited new book, THE 8th HABIT, he opens up an entirely new dimension of human potential, and shows us how to achieve greatness in any position and any venue. All of us, Covey says, have within us the means for greatness. To tap into it is a matter of finding the right balance of four human attributes: talent, need, conscience and passion. At the nexus of these four attributes is what Covey calls voice - the unique, personal significance we each possess. Covey exhorts us all to move beyond effectiveness into the realm of greatness - and he shows us how to do so, by engaging our strengths and locating our powerful, individual voices. Why do we need this new habit? Because we have entered a new era in human history. The world is a profoundly different place than when THE 7 HABITS OF HIGHLY EFFECTIVE PEOPLE was originally published in 1989. The challenges and complexity we face today are of a different order of magnitude. We enjoy far greater autonomy in all areas of our lives, and along with this freedom comes the expectation that we will manage ourselves, instead of being managed by others. At the same time, we struggle to feel engaged, fulfilled and passionate. Tapping into the higher reaches of human genius and motivation to find our voice requires a new mindset, a new skill-set, a new tool-set - in short, a whole new habit.

99 BUSINESSmodellen

€49,00 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Tom Willem den Hoed

Dit boek BUSINESSmodellen beschrijft (internationaal relevante) modellen voor bedrijfskundige analyse. Aan de hand van een bedrijfskundige analyse krijgen we een concreet inzicht in en gevoel voor de bedrijfssituatie. Wat zijn de drijvende krachten achter de business, wat zijn de voor- en nadelen van de organisatiestructuur en -cultuur, welke belangen hebben onze stakeholders en welke invloed heeft de omgeving op onze organisatie?

Enkele voorbeelden van modellen die in dit boek terug te vinden zijn: Balanced Scorecard, Vijfkrachtenmodel, BCG-matrix, Blauwe Oceaan Strategie, Kleurenmodel, Lean en de Ambitie-Realisatiematrix. Voor een compleet overzicht zie de inhoudsopgave.

Dit boek is geschreven om managers, adviseurs en bedrijfskunde studenten die informatie te bieden die nodig is om debedrijfssituatie op een zinvolle en diepgaande wijze te kunnen onderzoeken. Het boek stimuleert hen ook om hun businessgevoel en intuïtie aan te spreken en niet te aarzelen om een meerzijdige diagnose te stellen. Immers, een probleem heeft meestal meerdere oorzaken en daarmee zijn er ook meerdere keuzemogelijkheden om een probleem aan te pakken.

A Culture of Growth

€0,00 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Joel Mokyr

Taal: engels


THE ORIGINS OF THE MODERN ECONOMY DURING THE LATE EIGHTEENTH CENTURY, innovations in Europe triggered the Industrial Revolution and the sustained economic progress that spread across the globe. While much has been made of the details of the Industrial Revolution, what remains a Mystery is why it took place at all. Why did this revolution begin in the West and not elsewhere, and why did it continue, leading to today's unprecedented prosperity? In this groundbreaking book, celebrated economic historian Joel Mokyr argues that a culture of growth specific to early modern Europe and the European Enlightenment laid the foundations for the scientific advances and pioneering inventions that would instigate explosive technological and economic development. Bringing together economics, the history of science and technology, and models of cultural evolution, Mokyr demonstrates that culture—the beliefs, values, and preferences in society that are capable of changing behavior—was a deciding factor in societal transformations. Mokyr looks at the period 1500-1700 to show that a politically fragmented Europe fostered a competitive "market for ideas" and a willingness to investigate the secrets of nature. At the same time, a transnational community of brilliant thinkers known as the "Republic of Letters" freely circulated and distributed ideas and writings. This political fragmentation and the supportive intellectual environment explain how the Industrial Revolution happened in Europe but not China, despite similar levels of technology and intellectual activity In Europe, heterodox and creative thinkers could find sanctuary in other countries and spread their thinking across borders. In contrast, China's version of the Enlightenment remained controlled by the ruling elite. Combining ideas from economics and cultural evolution, A Culture of Growth provides startling reasons for why the foundations of our modern economy were laid in the mere two centuries between Columbus and Newton.

Aanvankelijk en technisch lezen

€7,99 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: H. Huizenga

Aanvankelijk en technisch lezen biedt ondermeer informatie over het leesproces en gaat uitvoerig in op het stimuleren van de geletterdheid bij peuters en kleuters. Er is veel aandacht voor de leesinstructie en de bijbehorende werkvormen.

Met de PaboWijzer-card bij het boek kun je heel gericht voor een tentamen leren dankzij de handige toetsen met feedback op de website PaboWijzer.

Deze tweede druk is volledig geactualiseerd. In deze editie komen aan bod:
- De tussendoelen
- Beginnende geletterdheid
- De meest recente toetsen en observatiemiddelen
- De nieuwste methodes
- Eigentijdse remediërende programma's

Bij elk hoofdstuk staan de competenties die je nodig hebt voor het verzorgen van onderwijs in aanvankelijk en technisch lezen.
Het boek beschrijft een aantal kenmerkende situaties die je kunt gebruiken bij het oefenen in de stageschool. Met behulp van deze situaties kun je je competentieontwikkeling in beeld brengen.
Met dit boek kun je makkelijk zelfstandig studeren door de verwerkingsopdrachten aan het eind van elk hoofdstuk.

Aanvankelijk en technisch lezen wordt ondersteund via de website PaboWijzer met daarop:
- Het e-book (digitale hoofdstukken)
- Toetsvragen met feedback
- Samenvattingen per hoofdstuk
- Leerdoelen
- Docentenmateriaal

Het boek is vooral bestemd voor studenten, maar is ook een aanrader voor geïnteresseerde leerkrachten die graag op de hoogte willen blijven van de nieuwste ontwikkelingen in het basisonderwijs.

All consumers are Not created equal

€15,90 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Garth Hallberg

Taal: engels

In the iconoclastic tradition of David Ogilvy, a radical alternative to current mass market communicattions

Finally, a new approach to building brand loyalty that gives marketers a competitive edge in today's high-tech, high-stakes, brand-hostile environment. Developed at one of the world's leading marketing communications agencies, and proven in the marketplace by clients including Kraft, Unilever, Kimberly-Clark, and Seagram, Differential Marketing combines the power of consumer databases, integrated marketing, and one-to-one rela-tionship building to produce double-digit sales increases from high-profit customers.

Alle plannen - voor managers en ondernemers

€15,90 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: Tom Willem den Hoed

Dit boek is geschreven om managers en ondernemers een overzicht te verschaffen van en hulp te bieden bij alle plannen die ze in hun carrière zullen tegenkomen: businessplannen, strategieplannen, marketingplannen, innovatieplannen, veranderplannen en beleidsplannen. In de praktijk wordt meerdere keren per jaar om verschillende plannen gevraagd en dit boek geeft niet alleen een overzicht van wat er inhoudelijk van deze plannen verwacht mag worden maar ook handgrepen en ‘best practices’ om dit zo compleet en gestructureerd mogelijk in te vullen.

In aanvulling op dit boek is bij Van Haren Publishing ook het boek ‘99 BUSINESSmodellen’ beschikbaar, dat meer verdieping en een overzicht geeft van de meest relevante modellen voor gebruik in dergelijke plannen. Beide boeken zijn niet alleen geschikt voor managers en ondernemers maar ook zeker voor MBA studenten, de bedrijfskundige curricula en alle andere studierichtingen die voorbereiden op het bedrijfsleven of een eigen onderneming.

Alles mag als het maar kwaliteit heeft

€11,85 incl. BTW
Exclusief verzendbijdrage
Auteur: van Stratum
Een postmoderne visie op kwaliteit en dienstverlenen

Een succesvol bedrijf zal moeten werken volgens het model van de klant. Een dienstverlenend bedrijf verdient haar geld met, en ontleent haar bestaan aan, het oplossen van problemen van klanten. Wat de auteur in dit boek wil benadrukken is dat hieruit niet zonder meer volgt dat de klant de almachtige koning is. Werken volgens het model van de klant betekent niet dat de klant met een 'U vraagt en wij draaien' mentaliteit de dienstverlener kan dwingen tot het leveren van kwaliteit en tot het oplossen van zijn problemen. Dan cijferen we onszelf als dienstverlener weg en slaan we te ver door naar de positie van de ander. Een dienstverlener die zichzelf wegcijfert en die daarmee het geloof in eigen kunnen niet meer uitstraalt, kan onmogelijk kwaliteit leveren.