iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Appie Tomorrow

Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025

Auteur: Rupert Parker Brady

Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's.

Met het boek Appie Tomorrow - Alle ingrediënten voor een beter leven in 2025 gaat Albert Heijn in gesprek met het publiek en stakeholders over relevante maatschappelijke thema's voor Nederland en voor de food retail industrie.
De foodretail staat op de drempel van een nieuw tijdperk. Het speelveld is enorm snel aan het veranderen, met nieuwe spelers, nieuwe technologieën en nieuwe concepten. Met het boek Appie Tomorrow presenteert Albert Heijn een toekomstverkenning van hoe op weg naar 2025 deze wereld gaat veranderen. In het boek worden zes thema's belicht waar, naast de Albert Heijn directie, vooral buitenstaanders zoals trendwatchers, leveranciers, ondernemers, start-ups en professoren hun visie op geven en vrijuit nadenken over trends en ontwikkelingen. De thema's zijn: Duurzame samenleving, In verbinding met de klant, Technologie en data, Werk van de toekomst, Voeding van de toekomst en Winkelen in de toekomst.
Wouter Kolk, ceo Albert Heijn en lid Raad van Bestuur Ahold Delhaize: 'Dit boek is geen blauwdruk, maar een inspiratiedocument met een beperkte houdbaarheid, laten we zeggen tot 31 december 2025. ' Wat het boek zo bijzonder maakt is dat Albert Heijn het boek in co-creatie met klanten, relaties en stakeholders heeft gemaakt. 'Natuurlijk hebben we als foodretailer duidelijke opvattingen over hoe we ons willen ontwikkelen en onze klant blijven verrassen. Maar we hebben zeker niet de waarheid in pacht, dus zoeken we steeds nadrukkelijker de verbinding. '
'We noemen onszelf graag een voortrekker in de foodretail. Wij zien het als onze verantwoordelijkheid om het DNA vast te houden dat in 1887 is ontstaan met een kruidenierszaak op de Oostzaan', zegt Kolk. 'Het is helemaal geen uitgemaakte zaak dat wij ook in 2025 nog een voortrekker zijn. Er zijn zo veel onzekere factoren waar je op moet anticiperen. Dat ongemakkelijke besef heeft ons als directie er mede toe gebracht om het 130-jarig bestaan van 2017 aan te grijpen om de buitenwereld naar binnen te halen. We hebben al onze collega's op het kantoor in Zaandam, onze ondernemers en medewerkers in onze winkels en distributiecentra uitgedaagd om na te denken over waar het de komende zeven jaar naar toe zal gaan. Met het boek Appie Tomorrow willen we vanaf heden de dialoog met het publiek, de overheid, maatschappelijk middenveld en het bedrijfsleven op gang brengen over onze missie ''Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen. '''
Retaildeskundige Rupert Parker Brady is auteur van Appie Tomorrow: 'Boeken van futuristen en experts zijn er genoeg. Een boek van een nationaal icoon dat z'n nek uitsteekt om de toekomst in grote lijnen te schetsen, is een zeldzaamheid. Het is uniek dat een groot Nederlands concern met een bewezen reputatie de toekomst verkent samen met de buitenwereld. Niet vanuit zwakte, maar vanuit kracht. Wat het zo boeiend maakt is dat Albert Heijn bij elk thema nadrukkelijk de lezer betrekt door een aantal vragen ter tafel te brengen met de expliciete verwachting dat het boek ook het vertrekpunt is voor een open dialoog; digitaal en ook in de supermarkten van Albert Heijn. '
Van elk verkocht exemplaar gaat 75% van de opbrengst naar de Albert Heijn Foundation. In 2007 heeft Albert Heijn in samenwerking met zijn versleveranciers de AH Foundation opgericht. Deze investeert in lokale projecten op het gebied van wonen, scholing, gezondheid en economische ontwikkeling in Afrika en Zuid-Amerika. Zo draagt Albert Heijn bij aan de verbetering van de leefomstandigheden van de medewerkers van zijn leveranciers. Investeren in de toekomst van deze gemeenschappen is voor de supermarktketen een logisch onderdeel van de langdurige relaties met zijn leveranciers.

Applied Strategic Planning

Auteur: Leonard D. Goodstein & Timothy M. Nolan

How to develop a plan that really works

Written by three top consultants and trainers, Applied Strategic Planning shows managers and CEOs a clear, totally effective way to identify and implement strategic objectives. It surpasses other strategic planning models in many key areas, including its emphasis on organizational culture, the integration of business and functional plans, the performance audit, and gap analysis. Plus, values clarification is explicitly confronted in a systematic way early in the process. Goodstein, Nolan, and Pfeiffer take managers through all phases of the strategic planning process, including how to determine if an organization is ready for strategic planning, effectively communicate a corporate vision, recognize the role of culture in changing strategic direction, understand the various roles of a consultant, write effective mission statements and create contingency plans. Charts, diagrams, and checklists make the book especially helpful. Along with illuminating examples from the authors; extensive consulting experience, and even cartoons that convey important points, Applied Strategic Planning lets managers at the helm navigate expertly through today's unpredictable business climate.


Taal: engels

Applying Communication Theory for Professional Life

Auteur: Marianne Dainton

Applying Communication Theory for Professional Life: A Practical Introduction is the first communication theory textbook to provide practical material for career-oriented students. The inclusion and analysis of real-world case studies illustrate the application of theory in a variety of professional settings. Whereas other communication theory texts have a more academic focus on theory or research methods, this book is specifically designed to introduce communication theory in a tangible way. The featured theories are those that have strong pragmatic value and clear applicability to communication and business practitioners.


Taal: engels

Arbeid, tijd en flexibiliteit

Auteur: H. Achterhuis

In dit boek staat de relatie tussen tijd en arbeid centraal. In 16 hoofdstukken richten de auteurs zich op het hierdoor opgeroepen spanningsveld: werk- en leefritmes die op elkaar afgestemd moeten worden, de maatschappelijke context hiervan en de sociaal-psychologische en economische effecten. Hierbij wordt gebruik gemaakt van economische, sociologische, bedrijfskundige en filosofische invalshoeken.Een verbindend element in het boek is 'organisatie'. We richten ons leven steeds meer in zoals de organisatie haar activiteiten inricht. Organisaties leggen een eigen ritme en tempo op aan de mensen die er werken. Het tijdsprobleem komt doordat mensen deel uitmaken van verschillende organisaties (zelfs vakantiereis en gezin zijn organisaties geworden), elk waarvan haar eigen ritme probeert op te leggen. 'Ik heb geen tijd, ik moet zoveel tegelijk doen' is de bijbehorende uitdrukking.

Authentieke leiders Echte leiders

Auteur: Koos Groenewoud

In 6 maanden tijd een succesvollere leider, een plezieriger partner en een gezonder, gelukkiger mens?
Dat kan. . . met de 183 tips, inzichten en ervaringen van:
• Marshall Goldsmith: 20 slechte gewoonten van leiders
• Servant Leadership: de lo uitgangspunten van Dienend Leiderschap
• Jan Gunnarsson & 0lle Blohm: 27 beloftes van `The Welcoming Leader'
• Henno Janmaat: 16 tips uit de praktijk van een Nieuwe Leider
• Kristi Leblanc: 85 manieren om je leven ECHT lichter te maken
• Hanneke van Gompel: de 7 gouden inzichten van een zakenvrouw
• Koos Groenewoud: 18 aanbevelingen uit eigen ervaring


Authentieke leiders hebben bepaalde kwaliteiten en eigenschappen gemeen.
In deze bundel staan een aantal belangrijke inzichten en ervaringen over
dit nieuwe leiderschap bij elkaar in een overzichtelijke samenvatting.
Gemeenschappelijk hierin is de menselijke factor. Naast ambitie, kennis en
kwaliteiten lijken de persoonlijke kwaliteiten van een leider immers een
steeds grotere rol te gaan spelen in deze wereld van verandering. . .

Awaken the giant within

Auteur: Anthony Robbins

Taal: engels


How to take immediate control of your mental, emotional, physical & financial destiny!

In this book, the master of the science of peak performance demonstrates that: you can take immediate control of your life; you can reshape the beliefs and values that are directing how you think, how you feel, and what you do in every moment; your decisions—not your conditions shape your destiny. With the same dynamic and entertaining style that attracts hundreds of thousands to his seminars, Anthony Robbins packs these pages with his finest strate-gies and techniques for empowering you to master your emotions, your body, your relationships, your finances, and your life. Reading this book will take you on a fascinating journey of self-discovery and provide you with the power to influence yourself and others with unprecedented impact and precision. You'll learn: What you really want from your life and how to achieve it


• How to eliminate self-sabotage


• How to align your values and beliefs so that you not only achieve your goals but also experience the fulfillment you deserve


• How to unleash your passion and drive


• How to break through limiting patterns of behavior


• How to use the six master steps of Neuro-Associative Conditioning' to create lasting change.

Balanced Scorecard voor Dummies

Auteur: C. Hannabarger

Focus je op vier cruciale gebieden en breng je bedrijf in balans. Stel en behaal doelen door Balanced Scorecards toe te passen die echt werken. Dit praktische boek laat zien hoe je aandacht besteedt aan meer dan je resultaten. En hoe je de doelen die je hebt gesteld voor de behoeften van je klanten, groei en opleiding,
financiële gegevens en productiviteit in evenwicht brengt. Ontdek bewezen strategieën om deze gebieden het beste te analyseren zodat er evenwicht binnen je bedrijf ontstaat en je het succes krijgt dat je wilt.

Chuck Hannabarger is oprichter en directeur van PSI Associates.
Rick Buchman heeft ruime ervaring met kwaliteits-, Six Sigma- en
Leanprogramma's.
Peter Economy is redacteur bij het tijdschrift
Leader to Leader.

Bankiers zweren bij geld

Auteur: Hans Ludo Van Mierlo

Alle bankiers in Nederland tekenden onlangs hun nieuwe beroepseed. Het doel daarvan: het terugwinnen van het geschonden vertrouwen. Maar waarom is de beroepseed voor bankiers dan het best bewaarde bankgeheim van 2010?
Is er echt sprake van een cultuurverandering in de bankwereld? Of was de bankierseed slechts een zoenoffer aan de inmiddels verdwenen minister Bos, die de banken gered heeft? Wat stelt de beroepseed voor bankiers eigenlijk voor? Aan wie is hij gericht? Wie ziet toe op de naleving?
Oud-bankman en publicist Hans Ludo van Mierlo beschrijft op heldere en onderhoudende wijze wat de bankiersverklaring is, wat ze niet is en wat ze nog kan gaan betekenen. Hij weet zijn publiek te prikkelen én te overtuigen.

'Hans Ludo van Mierlo houdt de bancaire wereld een kritische spiegel voor en geeft met zijn boek een prikkelende aanzet voor een even belangrijke als boeiende discussie. ' – Wouter Bos, partner KPMG en oud-Minister van Financiën

'Dit boek vraagt terecht aandacht voor het maatschappelijk belang van verantwoord en deskundig bankieren' – Alex an der Pechtold, politicus

'Dit boek doet een appèl op bankiers dat niet genegeerd mag worden' – Herman Wijffels, oud-bankier