iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Onze nieuwe outlet is geopend! Kijk op www.drievooreentientje.nl voor boeken en meer tegen de laagste internetprijs.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Beeld en Brein

Auteur: Bezem

effectief en plezierig leren : een praktisch naslagwerk voor ouders, leerkrachten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs

Het snelle, creatieve en ongeordende van het beelddenken staat lijnrecht tegenover het strakke, talige onderwijssysteem in ons land. Kinderen, die van nature nog veel in beelden denken, wordt geleerd op volgorde te werken en alle informatie tweedimensionaal op te slaan en te verwerken. Alle voor-delen van het beelddenken verdwijnen op de achtergrond. De taaldenker komt tot mooie resultaten (cijfers), de beelddenker verzandt. In het bedrijfsleven wordt echter het creatieve, snelle en vooral inventieve van beelddenken weer op prijs gesteld. De rollen zijn omgedraaid: de beeld-denker komt tot resultaten, de taaldenker raakt het overzicht kwijt. Veel bedrijfstrainingen richten zich de Laatste jaren dan ook op het 'terugroepen' van het beelddenken in de mens. Zou het niet ideaal zijn als ieder mens beide manieren van denken kon gebruiken en toepassen al gelang de situatie? Waarom leren wij onze kinderen wel het seriële en gestructureerde taaldenken aan, maar vergeten wij ze het creatieve, snelle beelddenken uit hun jeugd verder te laten ontwikkelen?

Besluiten nemen voor Dummies

Auteur: Dawna Jones

Hedendaagse managers moeten de waarheid onder ogen zien: je kunt leiderschap en het nemen van besluiten niet van elkaar scheiden. Het belang van het nemen van besluiten, of ze nu groot of klein zijn, kan niet genoeg worden benadrukt. Besluiten nemen voor Dummies helpt leiders om de effecten van hun keuzes te begrijpen: niet alleen op zakelijk gebied, maar ook op hun geloofwaardigheid en hun reputatie. Dit boek is voor managers en ondernemers, maar ook voor anderen die dag in dag uit moeilijke beslissingen moeten nemen. Het laat je inzien of de genomen besluiten ook echt de juiste zijn en beschrijft hoe je een goed besluit kunt nemen: hoe gebruik je je informatie, wie betrek je erbij en hoe kun je het besluit uiteindelijk evalueren? Het nemen van cruciale besluiten is een uitdaging, maar met deze gids sta je er niet alleen voor!
Dawna Jones heeft al 25 jaar ervaring met het adviseren van bedrijven en organisaties bij het nemen van besluiten. Ze ontwerpt toekomstmodellen voor organisaties, waarbij ze de 'business as usual'-houding vervangt door een nieuwe, bloeiende bedrijfscultuur.

Beter verkopen met het enneagram

Auteur: Jan Willem van de Wetering

Het enneagram is een beproefde theorie die negen verschillende persoonlijkheidstypen beschrijft. In dit boek wordt u wegwijs gemaakt in het enneagram en de toepassingsmogelijkheden in de dagelijkse verkooppraktijk. Ook geeft het inzicht in uzelf als verkopende partij en in de koper of klant.

Blackwater

Auteur: Jeremy Scahill

Meet Blackwater USA, the private army that the US government has quietly hired to operate in international war zones and on American soil. Its contacts run from military and intelligence agencies to the upper echelons of the White House; it has a military base, a fleet of aircraft and 20,000 troops, but since September 2007 the firm has been hit by a series of scandals that, far from damaging the company, have led to an unprecedented period of expansion.

This revised and updated edition includes Scahill's continued investigative work into one of the outrages of our time: the privatisation of war.


Taal: engels

Blauwe bananen en vierkante meloenen

Auteur: W. de Vries

hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?

Boem! Voort

Auteur: Wim Kweekel

Boem! Voort! Een businessroman over resultaatgericht veranderen

Dit boek beschrijft de reis die Flo Ganar maakt om een vastgelopen bedrijf weer op de rails te zetten. Een reis die loopt van Boem! tot Voort!

Wat u kunt leren uit dit boek:

* Wat de succesfactoren zijn van een succesvolle organisatie.
* Wat de cruciale functies zijn om elk organisatiedoel te halen.
* Op grond waarvan klanten besluiten nemen en hoe u dat kunt beïnvloeden.
* Wat de core business van een manager is.

Wat u met dit boek kunt bereiken:

* Leren werken AAN de organisatie.
* Meer omzet realiseren.
* Meer winst bewerkstelligen.
* Betere resultaten behalen.

Deze businessroman is bedoeld voor alle ambitieuze managers en ondernemers die van hun bedrijf een (blijvend) succes willen maken. Kweekel Advies & Training heeft intensief onderzoek gedaan naar overeenkomsten tussen succesvolle organisaties. In dit boek zijn de praktijkervaringen verwerkt van meer dan 500 managers. Maak er gebruik van!

Wim Kweekel heeft in dit boek zijn ervaringen verwerkt als interim-manager, management-adviseur, sparring-partner en management-trainer. Daarnaast is hij een veel gevraagd spreker. Hij geeft leiding aan Kweekel & Partners en Kweekel Advies en Training. Boem! Voort! is zijn vijfde boek.

Boots, balls & Haircuts

Auteur: Hunter Davies

An illustrated history of football from then to now

taal: engels

We often think that footballers becoming household names, with their clothes and haircut and styles constantly commented on, began with David Beckham. That players being emotional began with Gazza. That players lending their names to commercial goods started with George Best. Or making millions from football merchandising began with World Cup Willie.

With most presentday Premiership footballers being able to become millionaires, we often assume that moaning about money and its effects, and how it is supposedly ruining our beautiful game, is a purely modem phenomenon. Women playing football, which you now see all the time, is surely new? Or black footballers — we never had them in the past. Or did we?

The history of football shows that almost all of these developments began at least a hundred years ago —although most conventional histories of football are more concerned with goals and league tables than the real, living, breathing story of football. Hunter Davies avoids repeating the dry statistics and annual goal averages and instead considers all the various social, cultural and economic aspects of football — as well as the real lives of players and fans.

He covers the history of all facets of football from the beginning right up to the present day — including the history of the ball and football equipment; the rules and regulations; famous players and managers; the rise of merchandising and sponsorship; football books, football programmes and football memorabilia. He charts the fans and supporters, the professional players and how they have all changed over the decades, traces the history of women playing football and the arrival of black players and foreign players. Hunter Davies has produced a unique and fascinating human history of football, finishing with a consideration of the state and stars of the game today.

Boven het maaiveld

Auteur:

De kwaliteit van een product of dienst is sterk afhankelijk van de kwaliteiten en inzet van werknemers. De krapte op de arbeidsmarkt neemt echter toe. Getalen-teerde mensen zijn daarom vandaag de dag gewild, maar schaars. Om boven het maaiveld uit te steken strijden organisaties om de beste mensen. En als ze een-maal zijn binnengeloodst is het ook nog een kunst om ze gemotiveerd en aan de organisatie gebonden te houden. Vinden en binden van succesvolle medewerkers is daarom geen sinecure. Vinden impliceert alles wat organisaties moeten doen om potentieel aan te trekken en te begeleiden. Binden houdt in dat organisaties zich dienen in te spannen dit potentieel ook daadwerkelijk te laten floreren en functioneren 'boven verwachting'.
Tegelijkertijd worden de contouren zichtbaar van een nieuwe oriëntatie op werk. Steeds meer werknemers zijn op zoek naar een nieuwe positie in hun `work-life halance'. De krappe arbeidsmarkt en een toenemende diversiteit in arbeidscontracten maakt zo'n bezinning mogelijk en zinvol. Het afsluiten van een goed 'psychologisch contract' wordt een steeds belangrijker instrument bij het binden en boeien van medewerkers.