iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Onze nieuwe outlet is geopend! Kijk op www.drievooreentientje.nl voor boeken en meer tegen de laagste internetprijs.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Breken met banken

Auteur: Siebe Huizinga

Hét antwoord op 'Dit kan niet waar zijn' Persoonlijke drama's, knallende strijd, withete frustratie, ongekende euforie en gedrevenheid. Vanuit een anti-kraakkantoorpand in Amsterdam Sloterdijk wil een stel jonge honden de wereld veranderen. Hun doel: oprichting van de eerste onafhankelijke bank in decennia. Lukt het ze om met passie en nieuwe technologie een heel ander soort bank te beginnen? Eentje zonder risico's, die zijn geld louter verdient met steengoede diensten? Zou dat kunnen in Nederland, vóórdat de grote jongens in Amerika hen voor zijn? Elke dag weer is een achtbaanrit met onzekere uitkomst. 'Met z'n allen wisten we op elk moment van de dag en nacht één ding zeker: hier gebeurt het. Het lukt of het lukt niet, maar het gebeurt hier wél!'

Business logic management

Auteur: Peter Noordam / Piet Koorevaar

In de tegenwoordige kennis- en netwerkeconomie wordt het verschil gemaakt met informatienetwerken, procesketens en de beweeglijkheid daarvan. Voor het management betekent dit meer aandacht voor de inrichting van de informatie- en de procesorganisatie en relatief nieuwe vraagstukken op deze terreinen.
Met dit boek wordt informatiemanagement en business proces management in samenhang onder de titel Business Logic Management in kaart gebracht en worden oplossingen aangereikt vanuit de optiek van het management. Aan de positie, de vormgeving, de inrichting en het bestuur van dit gecombineerde managementgebied. De auteurs behandelen de betekenis van procesmanagement en informatiemanagement voor organisaties, het groeipad naar een volwassenheid van deze onderwerpen, waarom een integrale benadering noodzakelijk wordt en de organisatorische plaatsing van deze onderwerpen bij verschillende typen bedrijven. Tevens wordt aandacht besteed aan implementatie en besturing van informatie-en procesmanagement en de samenhang met innovatie, controlling en ICT-services.

Piet Koorevaar en Peter Noordam hebben een lange staat van dienst op het terrein van informatie- en procesmanagement en als adviseur, manager en docent bij een groot aantal organisaties in Nederland en daarbuiten. Van hun hand verscheen in 2010 het boek "Business Process Management" en in samenwerking met Piet Ribbers het artikel "Informatiemanagement en Business Process Management groeien naar elkaar toe".
Koorevaar (1942) was tot het eind van jaren ´90 als director verbonden aan PWC Management Consultants en is sindsdien zelfstandig adviseur.
Noordam (1964) was tot rond de eeuwwisseling verbonden aan KPMG Management Consultants en is sindsdien als directeur verbonden aan Bisnez Management, een middelgroot advies en projectmanagementbureau.

Deze uitgave verschijnt in de AG-boekenreeks, die tot stand komt in samenwerking met de redactie van AutomatiseringGids. In de boeken komen actuele thema's aan bod, die naast theorie en visie ook praktijk cases bevatten en helder zijn geschreven. De to do-lijsten en lokale voorbeelden maken de behandelde onderwerpen inzichtelijk en vergroten de praktische toepasbaarheid voor de lezer.

Business stripped bare

Auteur: Richard branson
Adventures of a global entrepeneur
(ook bij Bol bekend onder ISBN 9781905264421)

From its creation as a mail-order record company to the literal launch of Virgin Galactic, today Virgin is one of the premier 'way-of-life' brands in the world, trusted and enjoyed by many millions of people.


In Business Stripped Bare, Sir Richard Branson shares the inside track on his life in business and reveals the incredible truth about his most risky, brilliant and audacious deals. Discover why Virgin tried to take on one of the world's biggest superbrands, how Virgin Mobile USA holds the record as the fastest company in history to generate revenues of over one bipion dollars (taster than Microsoft, Google and Amazon) and how Richard is the only person in the world to have built eight billion-dollar companies from scratch in eight different sectors.


What qualities does Richard look for in the people he hires? How does he manage a crisis? Who are the entrepreneurs he most admires? Find out the true story behind Virgin Blue's success in Australia, what really happened when Virgin bid for Northern Rock and why Richard believes all businesses must work with governments to tackle climate change and invest in the fwture of our planet.


Combining invaluable advice with the remarkable and candid inside stories of Virgin's greatest achievements, as welt as some of its setbacks, Business Stripped Bare is a dynamic, inspirational and truly original guide to success in business and in life. Whether you are an executive, an entrepreneur or are just starting out, Richard strips business down to show how you can succeed and make a difference.

Canon

Auteur: Philip Sandoz

Taal: engels

Global responsibilities and local decisions

CANON is much more than simply a worldwide camera and office equipment developer and manufacturer. With a turnover of more than US$22 billion, over 75,000 employees worldwide, almost half of whom are outside Japan, and an export ratio of almost four to one, Canon can be said to be unique amongst Japanese giants. The company does not belong to any zaibatsu (industrial—financial combine), unlike Mitsubishi, Mitsui and almost every other well-known Japanese company, does not hire on an old-school-tie basis, refuses to back any Japanese political party and insists on meeting the world's highest environmental standards at all its plants — from California to China.


This study of Canon traces how the company started with nothing but a dream of bettering pre-war German camera manufacturers, growing from obscurity to the largest winner of patents worldwide. But this was not a straightforward process. In 1975, as a result of the post-oil-shock crisis and unregulated global expansion, for the first and last time in its history Canon did not pay a shareholders' dividend. A secret meeting of the board of directors in a Tokyo hotel Set the scene for a technical, financial and philosophical turnaround unparalleled in Japan or elsewhere.


Under the leadership of Chairman Ryuzaburo Kaku - a Nagasaki atom bomb survivor - and President Fujio Mitarai - who lived in the United States for twenty-three years - Canon is facing the rigours of staying in the front line of rapidly advancing technologies, remaining innovative and continuing to produce award-winning and successful products through its own creativity and a series of strategic industrial partnerships, worldwide commitment to R&D, and what the company describes as global-localization.


For Canon employees worldwide, Chairman Kaku's philosophy of kyosei (living and working together for the common good) is more than a slogan, it is a fiercely promoted concept that, under the leadership of President Mitarai, will bring Canon profitably and morally into the next century - and will ultimately be seen as a guide to other companies.

cloud computing

Auteur:

CLOUD COMPUTING. IEDEREEN HEEFT HET EROVER, MAAR WAT IS HET NU EN WELKE MOGELIJKHEDEN BIEDT HET? HET IS HOOG TIJD VOOR EEN GOED BOEK MET ANTWOORDEN OVER DIT FENOMEEN. OP HELDERE WIJZE ONTSLUITEN ACHTTIEN EXPERTS HUN KENNIS OVER DIT ONDERWERP. EEN KIJKJE IN DE TECHNIEK WORDT AFGEWISSELD MET EEN MEER STRATEGISCHE VERHANDELING, WAARNA U EEN CONCREET STAPPENPLAN VOOR MOGELIJKE TOETREDING TOT DE CLOUD KRIJGT AANGEREIKT. NA LEZING BENT U HELEMAAL INGEWIJD IN DE WERELD DIE CLOUD COMPUTING HEET. NATUURLIJK IS ER NOG VEEL TE VERBETEREN EN ZIJN ER NOG ONBEANTWOORDE VRAAGSTUKKEN. MAAR DE EXPERTS TONEN OOK AAN DAT BETROUWBARE ICT NU VOOR IEDEREEN BETAALBAAR EN BEREIKBAAR IS, VIA CLOUD COMPUTING. HET IS NIET LANGER NODIG GROTE INVESTERINGEN TE DOEN. WANT INDERDAAD: WAAROM EEN TAXI KOPEN ALS JE ALLEEN VERVOER NODIG HEBT?

CMM in Practice

Auteur: Pankaj Jalote

Jaar 2000

The Capability Maturity Model (CMM) is a widely adopted set of guidelines for evaluating and improving an organization's software development processes. The CMM is a general framework, however, and provides no specific guidance for implementation; instead, each organization must relate CMM characteristics to its own processes. As a consequence, the need has emerged for comprehensive accounts of successful CMM implementations, as well as for detailed descriptions of how software projects are executed in those cases. Such real-world examples can serve as a valuable resource for managers and developers responsible for setting up the CMM and carrying out their own projects. CMM in Practice comprises such a resource. Examining the various stages in the life cycle of a typical software project at Infosys Technologies, the book describes the technical and management processes used to initiate, plan, and execute the project. To enhance the discussion, an actual Infosys project is used as a running example throughout the book. The author, who was one of the main architects behind the quick transition from ISO to CMM at Infosys, shows how these working processes relate to the Key Process Areas of the CMM. He also illustrates how relatively simple and familiar approaches can be combined to raise an organization's software maturity level. CMM in Practice covers these topics and more: *Requirements change management process *Process tailoring *Software metrics and statistical process control *Process database *Process capability baseline *Effort and schedule estimation *Quantitative quality management and defect estimation *Risk management and configuration management *Peer reviews and their quantitative control *Implementing reviews and the NAH syndrome *Data collection and analysis *Quantitative project monitoring and control *Milestone analysis *Audit process *Project closure analysis


Taal: engels

Coachen doe je samen

Auteur: M. Lammers
winnaars hebben een plan, verliezers een excuus

Innovatie is het wapen waarmee hockeycoach Marc Lammers de afgelopen jaren naam maakte op de (inter)nationale kunstgrasvelden. Zo bedacht hij onder meer de 'Sinterklaasstick' en verfijnde hij een techniek bij de aanvallende strafcorner, waarmee hij een eigen werkwoord ('lammeren') toevoegde aan het sportvocabulaire. Opzien baarde de trainer-coach van de Nederlandse hockeysters verder met de even omstreden als veelbesproken introductie van technische hulpmiddelen als de 'oortjes' en de videobril. Mede door zijn vernieuwingsdrift is hij vandaag de dag een veelgevraagd gastspreker bij seminars en workshops.
In Coachen doe je samen belicht Lammers zijn eigen achtergronden. Aan de hand van tal van praktijkvoorbeelden schetst hij bovendien zijn persoonlijke groei en ontwikkeling. Daarbij komen vele sportoverstijgende thema's aan bod: durf, leiderschap en de kunst van het winnen. Lammers' stelregel: Winnaars hebben een plan, verliezers een excuus.

Coachen op Contact

Auteur: Slooter
De primaire basis in het primaire proces

Uitgangspunt in dit boek zijn de vijf rollen die de (startende) docent in zijn repertoire heeft. Per rol wordt beschreven wat effectief gedrag is en wat niet. De coach leert per rol coachen op gedragsveranderingen, competentieontwikkelingen en overtuigingen. In het boek staan vele herkenbare situaties en handige tips beschreven. Voor management is het boek interessant als hulpmiddel bij het bespreken van competenties van personeel en sollicitanten. Primair is het boek geschreven voor het vo, maar is ook geschikt voor po en bve.