iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Ben jij wel MerkWaardig genoeg?; Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

Auteur: Kasper Klaarenbeek

In Onderscheid je door MerkWaardig te zijn! zijn de twee bestsellers van Kasper Klaarenbeek gecombineerd tot een inspirerende bundel. Twee doe-boeken met veel (online) tools om weer het verschil te maken.



In veel organisaties heerst een zesjescultuur. Veelal ingegeven door de crisis zijn we alleen nog maar risico’s aan het beperken en wordt er onvoldoende gefocust op het pakken van kansen. Met dank aan Kasper Klaarenbeek weten we inmiddels echter dat je veel meer bereikt door net dat beetje meer te geven. Door MerkWaardig te zijn. Door te doen waar je in gelooft, en echt toegevoegde waarde te leveren. Als individu in een bedrijf, en als organisatie in relatie met je klanten.



• Zowel Ben jij wel MerkWaardig genoeg? als Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? stond langdurig in de Bestseller top 100 van Managementboek.

• Samen nu voor een aantrekkelijke combinatieprijs.





“De nieuwe werkelijkheid vraagt scherpte, de bereidheid om te veranderen, keuzes te maken en beweging te realiseren. Kasper Klaarenbeek slaagt erin die scherpte op te roepen bij de lezer. Hij daagt je op een zeer toegankelijke wijze uit om met de door hem geboden MerkWaardige inzichten aan de slag te gaan.” – Bart van den Nieuwenhof, CEO La Place



Kasper Klaarenbeek is veelgevraagd spreker, trainer en businesscoach voor ondernemende organisaties. In 2013 stond hij in de Speakers Academy top 100 van meest gevraagde sprekers. Op een vriendelijkconfronterende manier werkt hij met zijn klanten aan concrete resultaatverbetering.

Besluiten nemen voor Dummies

Auteur: Dawna Jones

Hedendaagse managers moeten de waarheid onder ogen zien: je kunt leiderschap en het nemen van besluiten niet van elkaar scheiden. Het belang van het nemen van besluiten, of ze nu groot of klein zijn, kan niet genoeg worden benadrukt. Besluiten nemen voor Dummies helpt leiders om de effecten van hun keuzes te begrijpen: niet alleen op zakelijk gebied, maar ook op hun geloofwaardigheid en hun reputatie. Dit boek is voor managers en ondernemers, maar ook voor anderen die dag in dag uit moeilijke beslissingen moeten nemen. Het laat je inzien of de genomen besluiten ook echt de juiste zijn en beschrijft hoe je een goed besluit kunt nemen: hoe gebruik je je informatie, wie betrek je erbij en hoe kun je het besluit uiteindelijk evalueren? Het nemen van cruciale besluiten is een uitdaging, maar met deze gids sta je er niet alleen voor!
Dawna Jones heeft al 25 jaar ervaring met het adviseren van bedrijven en organisaties bij het nemen van besluiten. Ze ontwerpt toekomstmodellen voor organisaties, waarbij ze de 'business as usual'-houding vervangt door een nieuwe, bloeiende bedrijfscultuur.

Beter verkopen met het enneagram

Auteur: Jan Willem van de Wetering

Het enneagram is een beproefde theorie die negen verschillende persoonlijkheidstypen beschrijft. In dit boek wordt u wegwijs gemaakt in het enneagram en de toepassingsmogelijkheden in de dagelijkse verkooppraktijk. Ook geeft het inzicht in uzelf als verkopende partij en in de koper of klant.

Bezieling en kwaliteit in organisaties

Auteur: Ofman & D.D. Ofman

Bezieling en kwaliteit in organisaties is een pleidooi voor het scheppend vermogen in individuen in organisaties. Het gaat over de creërende mens in een creërende organisatie. Organisaties zijn hierbij levende organismen met een taak zowel naar binnen als naar buiten, die vragen om een organische en respectvolle benadering gericht op gezonde groei.
Gezonde organisaties kenmerken zich door ritme en balans, waarin plaats is voor expansie en contractie, voor inademen en uitademen. Gezonde organisaties zijn vitaal en gelijkgericht. Vitaliteit komt voort uit de aandacht en de zorg voor primaire (werk)processen. Intern in de organisatie betekent dit het werken aan de relaties en verbindingen tussen mensen, afdelingen en niveaus; extern het verzorgen van de relatie tussen het bedrijf en de klant. Gelijkgerichtheid treedt op wanneer mensen zich gedragen als delen van een geïntegreerd geheel en daarmee hun energie bundelen.
Dit boek is bedoeld om inzichten en handvatten aan te reiken die een bijdrage kunnen leveren aan het nieuwe leiderschap (bundelend leiderschap) zoals zich dat aan het ontwikkelen is. Daarbij gaat het om vragen als: hoe creëert een manager een organisatie waain de mensen aan wie hij leiding geeft verantwoordelijkheid nemen voor hun eigen (werk)leven, zich gedragen als deel van het grotere geheel, vanuit hun eigen kernkwaliteiten handelen en realiseren wat ze (zeggen te) willen? Aan de hand van talrijke voorbeelden wordt duidelijk gemaakt hoe bewustzijn, bezieling en kwaliteit in individuen en organisaties ontwikkeld kunnen worden.
Ir. Daniel D. Ofman is mede oprichter van Kern Konsult, dat advies, training en begeleiding biedt op alle niveaus van de organisatie: bestuur, management, staf en uitvoerend niveau.

Bij welke reorganisatie werk jij?

Auteur: J. Peters

Managen is fundamenteel wat anders dan organiseren! Bij managen gaat het om een gedachte werkelijkheid (B) uit te rollen over de realiteit van alledag (A). Als dat correct is gebeurd, dat wil zeggen conform de planning, dan zeggen we dat het goed is gemanaged. We vinken het af en vinden dat het daarmee klaar en afgehandeld is. Maar waarom blijven organisaties dan toch steeds weer tegen dezelfde problemen aanlopen? Waarom steeds weer opnieuw al die reorganisaties? De kernvraag zou moeten zijn: we hebben de vinkjes gezet, maar is het nu ook echt goed georganiseerd? Werkt het als geheel? En werkt het ook goed in de praktijk? De Jeugdzorg, met soms wel twintig hulpverleners rond een kind, is een prachtig, maar pijnlijk voorbeeld. Hoe krijgen we de organisatie bij de klant en niet hoe krijgen we de klant (aangepast) bij de organisatie? In Bij welke reorganisatie werk jij? willen de auteurs de lezer een visie op organiseren en op managen aanreiken. De auteurs laten veel praktijkvoorbeelden de revue passeren, die goed zijn gemanaged maar slecht georganiseerd. Wat is er fout gegaan en hoe zou dat beter kunnen? Zij putten daarbij uit voorbeelden uit de profit- en not-for-profitsector. Bij welke reorganisatie werk jij? is een inspirerend boek dat is voorzien van prachtige foto's, kritische artikelen en verdiepende interviews. Het biedt heldere inzichten en helpt u aan de hand van actuele thema's uw organisatie menselijker, klantgerichter en efficiënter te organiseren.

Birmese lente

de nadagen van de dictatuur in Myanmar

Auteur: Hans Hulst

Birmese lente 1e druk is een boek van Hans Hulst uitgegeven bij Prometheus/Bert Bakker. ISBN 9789035141438

Wat niemand had verwacht, gebeurde toch. Het leger in Myanmar (voorheen Birma) zette een transitie in gang die een van s werelds oudste dictaturen in een democratie moest veranderen. Na vijftig jaar repressie kwam er een nieuwe grondwet en werden er democratische verkiezingen georganiseerd. Westerse diplomaten en bedrijven stortten zich direct op de herboren Zuidoost-Aziatische natie. Maar hoe democratisch is het nieuwe Myanmar? Birmese lente is een ooggetuigenverslag van dit historische keerpunt en de worsteling van Myanmar met zijn repressieve verleden. Hans Hulst sprak met vrijwel alle betrokkenen - van politieke gevangenen tot voormalige juntaleden _ en vervatte zijn ervaringen en ontmoetingen in een informatief boek dat leest als een spannend reisverhaal. Hans Hulst (1974) is journalist. Hij woont in Myanmar en schreef onder meer voor De Groene Amsterdammer, ad en De Standaard. Ook deed hij verslag vanuit Myanmar voor vrt 1 en bnr Nieuwsradio. `Hans Hulst geeft in zijn verhalen een heldere en vaak onbekende inkijk in de nog zo gesloten samenleving van Birma. ellen van dalen, bureau buitenland/vpro Over In de schaduw van de generaals: `Hulst heeft knap werk geleverd. In zijn woorden voel je de troosteloosheid, ruik je de angst. de Standaard

Blad voor de mond

Auteur:

persvrijheid wereldwijd

Blad voor de Mond: persvrijheid wereldwijd Wat betekent het als je je krant niet meer kunt vertrouwen? Als het journaal een speeltje is van de overheid? En als nieuwssites alleen berichten publiceren die geen gevaar vormen voor de machthebbers? En hoe voelt het als ook jij moet oppassen wat je zegt? Slechts één op de zeven mensen op de wereld leeft in een land waar de media zich vrij kunnen bewegen. In al die andere landen hebben burgers geen volledige greep op hun leven. Machthebbers hebben er vrij spel. Van democratie is geen sprake. Blad voor de Mond legt de vinger op de zere plek. In twintig verhalen uit de hele wereld komt naar voren waarom een vrije pers een voorwaarde is voor een samenleving die zich ontwikkelt. Zonder vrije uitwisseling van informatie, ideeën en kritiek staat een beschaving stil. De verhalen in Blad voor de Mond zijn opgetekend door journalisten die weten hoe ingenieus de waarheid soms verborgen wordt, maar die zich niet laten tegenhouden haar te vinden. Het boek verschijnt op 3 mei 2016, de 25-ste internationale dag van de persvrijheid.

Blauwe bananen en vierkante meloenen

Auteur: W. de Vries

hoe creëer ik als dienstverlener unieke kernvaardigheden en onderscheidend vermogen?