iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
De nieuwe editie van 'Ontdek je gebruiksaanwijzing' is uit! Koop hier een gesigneerde versie. Lees hier meer over het beïnvloeden van je spanning!.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Wanbeleid, algemeen burgerlijk

Auteur: Martin Pikaart

Hoe drie miljoen werknemers de dupe dreigen te worden van wanbeleid bij Nederlands grootste pensioenfonds.
Bijna drie miljoen werknemers bij overheid en onderwijs zijn verplicht aangesloten bij pensioenfonds ABP. Dit fonds is met ruim 370 miljard euro belegd vermogen het grootste pensioenfonds in Nederland en het op twee na grootste ter wereld.
ABP stelt de deelnemers welvaartsvaste pensioenen in het vooruitzicht, maar kan dat al sinds jaren niet meer waarmaken. In plaats daarvan dreigt ABP zelfs de pensioenen te moeten verlagen.
ABP wijt dit aan de gestegen levensverwachting en de lage rente, maar auteur Martin Pikaart laat zien wat naast de gestegen levensverwachting de echte oorzaken zijn. ABP voert een verkeerd beleggingsbeleid dat niet is gericht op het nakomen van de eigen beloftes. Het najagen van een zo hoog mogelijk rendement heeft negatieve gevolgen. ABP neemt te veel beleggingsrisico, heeft te optimistische verwachtingen en biedt nauwelijks ruimte voor kritische geluiden. De bestuurders zijn onvoldoende deskundig en voelen zich verheven boven de geldende regels. De premies zijn te laag en de beloftes te rooskleurig.
ABP lobbyt voortdurend om de regels te versoepelen en houdt de deelnemers van ABP voor de gek over de vooruitzichten.
Dit boek laat zien dat ABP sinds 2003 wanbeleid voert op een groot aantal punten.

Wat doen organisaties met mensen

Auteur: Service Academic

Wat doen organisaties met mensen
Wat doet een organisatie eigenlijk met u? Worden u capaciteiten ten volle benut? Wordt uw initiatief beloond of weggehoond ? Speelt standaardisatie ook binnen uw bedrijf en hoe voelt u zich daarbij ? Doelen, missies, targets en budgets : ze u nog iets ? Of is het tijd voor een bedrijfsrevolutie ?
Vandaag de dag worden er heel wat reorganisaties uitgerold, verandertrajecten gestart,nieuwe strategie bedacht en wordt er gekeken naar betrokkenheid van bestseller 'Intensieve Menshouderij': 'De vraag wat mensen met organisaties doen, is interessant. Maar als we de organisatie zien als een product van menselijk handelen is de vraag wat organisaties doen, ze willen een zinvol bestaan. '
'Wat doen organisaties met mensen' is de vraag die centraal staat in het thema van de Management Essay Prijs 2006. Elk jaar kiest een deskundige jury de vijftien beste essays, waaronder de uiteindelijke winnaar. Deze bundel bevat uit-eenlopende essays geschreven door mensen uit verschillende bedrijfstakken met ieder hun eigen prikkelende visies en inzichten. Daarmee biedt dit boek een goed overzicht van de nieuwste idee en trends op dit gebied.

We presteerden nog lang en gelukkig...

Auteur: Tjip de Jong

Hans en Grietje die op een slimme manier samenwerken om de boze heks te ontvluchten, koning Midas die door zijn hebberigheid in een lastig parket belandt, Jaap die via een bonenstaak naar de hemel klimt om zijn droom te bereiken: wie is er niet opgegroeid met sprookjes? In dit boek laten Tjip de Jong en Simon van der Veer zien dat deze verhalen niet alleen betoverend mooi zijn, maar dat we er ook een hoop van kunnen leren. Ze verbinden een aantal wereldberoemde sprookjes aan organisatieverbetering en bieden zo een nieuw perspectief om bijvoorbeeld een verandering in leiderschapsgedrag te realiseren, een effectievere samenwerking te organiseren of naar een klantgerichte cultuur toe te werken. Daarmee is We presteerden nog long en gelukkig een uniek boek vol sprookjesachtige handvatten om organisaties beter te laten presteren. een fris perspectief op organisatieverbetering en -vernieuwing. praktische handvatten waarmee je direct aan de slag kunt. uitdagende intermezzo's van managementexperts en leiders als Toon Gerbrands, Arend Ardon, Jaap Peters en Joseph Kessels.

Webcare in de praktijk

Auteur: Antina van der Veen-Meijer

een integrale aanpak voor excellente online klantenservice

Vragen stellen was nog nooit zo makkelijk. Via social media kunnen klanten en andere stakeholders jouw organisatie dag en nacht bereiken, en iedereen kijkt mee. Als communicatie-, marketing- of klantenservicemanager is het cruciaal om hier adequaat op in te spelen. Want een klacht die viral gaat op Twitter kan het einde betekenen van je reputatie. Maar als jij op tijd met een slimme reactie komt, word je misschien wel populairder dan ooit. Klantenservice via social media heet ook wel webcare. In Webcare in de praktijk geeft Antina van der Veen je de nodige praktische handvatten om deze nieuwe, essentiële vorm van klantenservice in jouw organisatie te implementeren. Hoe zorg je bijvoorbeeld voor een passend antwoord op elk bericht? En regel je dat er ook 's avonds nog namens het bedrijf wordt gereageerd? Dit boek leert je hoe je bij elke klant de juiste snaar raakt. Zodat je steeds opnieuw positief uit de bus komt. Boordevol tips en trucs om jouw klanten het beste te woord te kunnen staan Met prikkelende anekdotes over klantcontact via onder andere Facebook en Twitter.

Webhelden

Auteur: Suzan Eikelenstam
start en verbeter je eigen webshop in tien stappen

Sinds de opkomst van de Nederlandse e-commerce is er veel veranderd in de sector. Hij groeit nog steeds, maar minder hard. Dagelijks komen er nieuwe webshops bij, maar recentelijk bleek dat een op de vijf kleinere webwinkels binnen het eerste jaar stopt. Het kaf wordt van het koren gescheiden. Het is pompen of verzuipen. Succesvolle internetondernemers en marktexperts laten in Webhelden zien dat de kansen nog altijd voor het oprapen liggen. Waar liggen die kansen voor jouw webwinkel, hoe kun je je webshop zodanig starten of op alle fronten verbeteren zodat niets je succes meer in de weg staat? Webhelden is verplichte kost voor iedereen die van zijn of haar webwinkel(-idee) een hit wil maken.

Weer aan de slag

Auteur: Annemarie Kolenberg

tips en praktische informatie over reïntegratie

Hoe kom je weer aan de slag als je zonder werk zit? Hét motto van de sociale zekerheid is tegenwoordig 'Werk boven uitkering' - met 'eigen verantwoordelijkheid' als leidraad. Als je er een tijdje tussenuit bent geweest en weer werk zoekt, is het zaak zelf de touwtjes in handen te nemen. Kies zelf de hulpmiddelen en begeleiding die passen bij jouw reïntegratie. Kies, kortom, voor zelfregie.
In deze reïntegratiegids wordt het hele traject naar werkhervatting afgelegd, te beginnen met de acceptatie van je ziekte, ontslag of beperking. Vervolgens wordt uitvoerig aandacht besteed aan de situatie waarin je verzeild kunt raken: WIA, WW of bijstand. Daarnaast komen aan de orde: ondersteuningsmogelijkheden bij werkhervatting, sollicitatietips ('wat vertel ik en wat niet?'), begeleiding op het werk, sociale werkvoorziening, vrijwilligerswerk en ondernemerschap.

De vele voorbeelden, tips, vragen en antwoorden maken deze reïntegratiegids tot een praktisch en onmisbaar instrument voor iedereen die weer aan het werk wil.

Annemarie Kolenberg weet uit eigen ervaring dat zelfregie werkt. Ze is redacteur bij www. waocafe. nl, een site die zich vooral richt op beeldvorming en empowerment van mensen die het contact met de arbeidsmarkt zijn kwijtgeraakt.

Wegwijzer voor methoden bij enterprise-architectuur 2de herziene druk

Auteur: Ria van Rijn & Marijn Driel

Enterprise-architectuur wint steeds meer aan belang. Het is niet alleen de toenemende complexiteit in IT en de alsmaar groeiende behoefte aan informatie, maar ook de complexere manieren van zaken doen die organisaties noopt om op samenhang te sturen. In steeds meer organisaties zijn dan ook architecten werkzaam, niet alleen in de IT, maar ook in de business. Langzamerhand wordt het vakgebied enterprise-architectuur volwassen. Eén van de verschijnselen is het ontstaan van aanpakken, methoden en talen om enterprise-architectuur te classificeren, te beschrijven en te implementeren. De praktijk wijst uit dat het niet gemakkelijk is om de meest geschikte aanpak of methode te kiezen. Aanpakken en methoden zijn niet vergelijkbaar en eerder complementair dan elkaar uitsluitend. Het lijkt alsof je appels en peren vergelijkt. Daarnaast is iedere organisatie weer anders en hangt het van de manier en volwassenheid van het bedrijven van enterprise-architectuur af, welke methode daar het beste bij past. Dit alles maakt het kiezen van dé enterprise-architectuurmethode voor een organisatie tot een hachelijke aangelegenheid. Bij dit boek is separaat (gratis, via internet) verkrijgbaar: • Alle afbeeldingen in het boek, in Powerpoint formaat. Klik op de knop Training Material bij het boek op onze website.

Werken met baby's in een groep

Auteur: Sylvia Nossent

Voor het werken met baby's in een kinderdagverblijf bestaat geen vaste methode. Wel is duidelijk aan welke voorwaarden goede babyopvang moet voldoen. In Werken met baby's in een groep beschrijven de auteurs zes aspecten in het handelen van pedagogisch medewerkers die van groot belang zijn voor goede babyopvang. Daartoe behoren onder meer het emotioneel ondersteunen van de baby, respect hebben voor zijn autonomie en eigen initiatieven en het begeleiden van interacties tussen baby's. Daarnaast bevat dit boek informatie over de (hersen)ontwikkeling van baby's en komen thema's als de dagindeling en de samenwerking met ouders aan de orde.