iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Onze nieuwe outlet is geopend! Kijk op www.drievooreentientje.nl voor boeken en meer tegen de laagste internetprijs.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

You - topia

de impact van de digitale revolutie op ons werk ons leven en onze omgeving

Auteur: Erik Veldhoen

You-topia brengt de gevolgen van de digitale revolutie in beeld * You-topia gaat over mensen, organisaties en onze samenleving * In You-topia ontstaat een nieuwe life-work-balance * In You-topia komt werken weer thuis! * In Youtopia wordt afscheid genomen van het 'Oude Werken' en de daarbij behorende oude (schijn)-zekerheden * In You-topia ontstaan nieuwe kansen en nieuwe zekerheden * You-topia is de toekomst en die is hier en nu voor jou. "Oude controlemechanismen uit het industriële tijdperk werken niet meer in onze nieuwe wereld" - Piet van Schijndel, lid RvB Rabobank Nederland ERIK VELDHOEN heeft 'Het Nieuwe Werken' op de kaart gezet met zijn visionaire boek Kantoren bestaan niet meer (1995) en het standaard werk The Art of Working (2005). Hij heeft vele organisaties, zoals Interpolis, Rabobank Nederland, de gemeente 'sHertogenbosch, Macquarie Investmentbank in Sydney en Orbis, het geneeshuis van de toekomst in Sittard, geholpen om nieuwe manieren van werken te ontwikkelen en implementeren. Erik ontving de Life-time achievement award van het Telewerk Forum in 2010.

Zakendoen over de grens

Auteur: Maud Oortwijn

Zakendoen over de grens biedt een scala aan nieuwe inzichten over de te maken strategische keuzes in internationaal zakendoen. Internationalisering van bedrijfsactiviteiten is een niet te ontkennen mondiale trend. Door technologische ontwikkelingen en een toenemende kennis over andere landen zijn er weinig branches waar ondernemingen niet internationaal zakendoen, of dit nu gaat om inkoop, productie of verkoop. Lees hoe bedrijven, met en zonder ervaring, het traject van zakendoen over de grens doorlopen. Wat zijn de belangrijkste beslissingen die genomen moeten worden? Met welke tegenslagen krijgen bedrijven te maken? En hoe starten ze ondanks die tegenslagen succesvol met nieuwe activiteiten? Dit boek geeft essentiële informatie, concrete praktijkvoorbeelden en heldere stappenplannen om aan deze en andere uitdagingen het hoofd te bieden.
Maud Oortwijn heeft als management consultant, academicus en ondernemer uitgebreid ervaring met internationaal zakendoen op diverse continenten. De belangrijkste bevindingen van haar werkzaamheden worden in dit boek op pragmatische wijze uiteengezet.

Zicht op debiteuren

Auteur: Blom
bedrijfsrisico's in beeld

In dit boek maakt de lezer kennis met De Debiteur. Tegelijkertijd wordt gewezen op de bedrijfsrisico's in relatie tot debiteurenbeheer en wordt getoond hoe men deze risico's kan beperken. Vele ondernemersrisico's laten zich moeilijk sturen. Echter, een ding is zeker: debiteurenrisico's zijn prima te beheersen. Daarvoor is alertheid vereist, het uitstippelen van een debiteurenbeleid, een alleszins redelijke investering en het vermogen om op te treden tegen slecht- en niet betalende debiteuren. Zicht op debiteuren is een duidelijke leidraad en een nuttig naslagwerk voor de ondernemer en zijn met debiteuren belaste medewerkers.

Zien ze wel hoe goed je bent

Auteur: Sacha Bertus
in vijf stappen naar zichtbaar zakelijk succes

Je werkt hard en wilt gewaardeerd worden op basis van je kwaliteiten. Jammer genoeg ziet niet iedereen vanzelf hoe goed je bent. Om de erkenning te krijgen die je verdient – of zelfs die felbegeerde promotie in de wacht te slepen – zul je meer van jezelf moeten laten zien en is goed presteren alleen niet voldoende. Maar hoe pak je dat aan?

Zien ze wel hoe goed je bent? geeft je in woord en beeld de tools om jezelf beter op de kaart te zetten. Het begeleidt je in vijf concrete stappen naar zichtbaar zakelijk succes:
Stap 1 Werk aan je imago zonder je anders voor te doen dan je bent.
Stap 2 Zorg dat je (uiterlijke) verpakking past bij je (innerlijke) kwaliteiten en inhoud.
Stap 3 Ontdek hoe zichtbaar je al bent en leer hoe je je zichtbaarheid kunt vergroten.
Stap 4 Stel een garderobe samen die voor elke situatie de juiste uitstraling heeft.
Stap 5 Ga aan de slag met het Persoonlijk ZichtbaarheidsPlan: combineer je kwaliteiten, imago, zichtbaarheid en stijl zodat anderen wél zien hoe goed je bent.

Aan de hand van talloze tips, oefeningen en tests en inspirerende persoonlijke verhalen van andere talentvolle vrouwen én mannen leiden de auteurs je door dit unieke 5-stappenplan waar ook jij gegarandeerd de vruchten van zult plukken.

Zinnig ondernemen

Auteur: J. van Diest

Zinnig ondernemen

De auteur geeft een (cultuur)filosofische analyse van hedendaagse managementliteratuur en organisatietheorieën. De overheersing van het technische denken in de moderne cultuur wordt aan de kaak gesteld. Vervolgens wijst hij op wegen die tot een zinvol alternatief kunnen leiden. Beargumenteerd wordt dat reflexief handelen (het vermogen tot nadenken over zin, tot creativiteit en persoonlijk contact) belangrijker wordt voor het voortbestaan van een onderneming dan de inzet van klassieke kapitaalgoederen als grondstoffen en machinerie. Gevolg hiervan is dat medewerkers maar ook klanten in toenemende mate invloed krijgen op de aard en continuïteit van een onderneming. Het boek is geschikt voor degenen die zich in de cultuurfilosofische achtergronden van hedendaagse organisaties willen verdiepen en zoeken naar nieuwe wegen. Onder andere de volgende onderwerpen komen, in dit boek aan de orde: Overzicht van geschiedenis van de organisatietheorie State of the art van de hedendaagse managementliteratuur Kritiek op de moderniteit en de autonomiegedachte Het handelingsbegrip van Hannah Arendt als aanzet tot een alternatief van de moderniteit Grondelementen voor een nieuw begrip van organisaties De continuïteit van ondernemingen als vraagstuk van 'zinnig' handelen. 'Een interessante poging om gedachten uit de grote filosofische traditie te verbinden met actuele bedrijfseconomische vragen' Ludwig Heyde, hoogleraar aan de faculteit der Wijsbegeerte van de Katholieke Universiteit Nijmegen. 'Nu het postmodernisme over zijn hoogtepunt heen lijkt te zijn, neemt gelukkig de belangstelling voor zingevingvraagstukken weer toe, ook in het bedrijfsleven. Van Diest is er in geslaagd om vanuit verschillende waardenperspectieven helder aan te geven hoe het betekenis geven aan het handelen in en van organisaties begrepen kan worden' Mathieu Weggeman, hoogleraar aan de faculteit Technology Management van de Technische Universiteit Eindhoven.

Zwartboek wereldmerken en hun praktijken

Auteur: Klaus Werner

Steeds meer consumenten kiezen voor een ethisch verantwoorde minimumstandaard. Ze willen niet langer producten kopen, waar kinderarbeid aan te pas gekomen is of waarbij hele volksstammen hun bestaansgrond verliezen. Dat brengt ook veel onzekerheid met zich mee. Wat kan ik dan nog wel kopen? En vooral: wie zijn die slechterikken onder de merken, waarmee ik iedere dag te maken heb? Dit zwartboek geeft daar een antwoord op.
Merken als Adidas, McDonald's, Mercedes, Nestlé, Samsung en Siemens zetten de toon in de consumentenindustrie. Hun omzet overtreft het economische vermogen van tal van landen en hun invloed is vaak groter dan die van regeringen en politieke instituten. De waarde van een merk ' en daarmee de macht van het concern ' laat zich allang niet meer afmeten aan het verhandelde product, maar aan het imago daarvan. Aspirineproducent Bayer werft met de slogan 'competentie en verantwoordelijkheid', Shell beroemt zich op zijn ecologische en sociale voortrekkersrol en Nike ziet zich als een collectief dat liefdevol zorgt voor de wereldwijde Nike-familie van sportlieden, consumenten en de eigen arbeiders. Die arbeiders zijn steeds vaker mensen uit lagelonenlanden in Afrika, Azië, Latijns Amerika en Oost-Europa. Uitbuiting, dwang- en kinderarbeid zijn aan de orde van de dag. Mens en milieu worden vergiftigd, regeringen onder druk gezet, crises en gewapende conflicten worden ongegeneerd misbruikt en zelfs gefinancierd. Bekende en populaire wereldmerken tolereren foltering, slavernij, ongeoorloofde medische experimenten, discriminatie, dierenmishandeling, milieuvervuiling en vervolging van vakbonden en critici.