iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Vloeken als Gordon Ramsay

wat adviseurs, managers en ondernemers kunnen leren van een chef-kok

Auteur: Michiel Hogerhuis

In een week tijd weet de Britse driesterren kok Gordon Ramsay failliete restaurants weer succesvol te maken. Daar schuilt meer achter dan vloeken en tieren alleen.

In dit boek - boordevol anekdotes uit de bekende televisieserie 'Kitchen Nightmares' - keert Michiel Hogerhuis terug naar de basis ingrediënten van succesvol ondernemen, veranderen en omgaan met mensen. Geen abstracte managementmodellen in dit boek, maar een antwoord op de vraag: wat kan ik morgen anders doen?

Michiel Hogerhuis is consultant en ondernemer, bekend van het boek 'Hoe gooi ik een adviseur eruit?' Michiel staat net als Gordon Ramsay bekend als kritisch en tegendraads. En nee, koken is niet zijn sterkste kant.

Voodoo-marketing

Auteur: R. Voorn / J. Dijkgraaf
De geheime trucs om consumenten te verleiden

In Voodoo-marketing wordt uiteengezet welke, vaak omstreden, verleidingstrucs worden gebruikt om de consument te beïnvloeden. Het boek zwengelt de discussie aan hoe om te gaan met ethiek binnen de marketing. Welke beïnvloedingstechnieken kunnen wel, welke zijn op het randje en welke zijn echt voodoo? Ronald Voorn en Jan Dijkgraaf geven het antwoord. Het gaat vaak om methoden waar de consument zich totaal niet bewust van is. Voodoo-marketing laat zien hoe die zich ertegen kan wapenen. En wat bedrijven kunnen doen om geen voodoo-marketing, maar good do-marketing toe te passen.

Een must read voor consumenten én voor professionals die werken in marketingcommunicatie en bij bedrijven die zich bezighouden met het verleiden van consumenten.

Voorlichting in veldtheoretisch perspectief

Auteur: Petra Schedler, Folke Glastra

uitgangspunten en casestudies

13eoordelaars van voorlichtingsprogramma's vragen zich doorgaans af hoe grondig was de voorbereiding, word de boodschap adequaat gepresenteerd en heeft men de beoogde doelen bereikt? Veel boeken over voorlichting hanteren deze effectiviteitscriteria. Voorlichting is daarin een deus ex machina voor de aanpak van maatschappelijke vraagstukken. Het veldtheoretisch perspectief dat in dit boek uitgewerkt wordt, situeert voorlichting daarentegen in de onderhandelingshuishouding van de laat-moderne Westerse samenleving, die wordt gekenmerkt door machtsverhoudingen en belangentegenstellingen. Aan de hand van een aantal casestudies (over mestbeleid, gezondheid, opvoeding, racisme, jongeren en hogesnelheidslijn) wordt dit veldtheoretisch perspectief geïllustreerd. Met deze casestudies komen de grenzen van voorlichting in zicht. Het Veldtheoretisch perspectief maakt aannemelijk dat het dominante beeld van voorlichting als `probleemoplosser' beter kan worden vervangen door dat van de Baron van Munchhausen die zich bij zijn eigen haren uit het moeras trachtte te trekken.


In deze uitgave staat de analyse van het voorlichtingsproces vanuit de context centraal. Het boek kan gebruikt worden in sociaal-wetenschappelijke opleidingen (sociologie, psychologie, politicologie, communicatieweten-schappen, bedrijfs- en bestuurskunde) op universitair niveau, alsmede voor hbo-studenten op dezelfde terreinen die in de laatste fase van hun opleiding zijn. Voor voorlichters in de praktijk geeft dit boek een verfrissende kijk op de complexiteit van voorlichting.

Vrouw op de apenrots

Auteur: Carolina Pruis
61 lessen van een zakenvrouw in een mannenwereld

Vrouw op de apenrots 1e druk is een boek van Carolina Pruis uitgegeven bij BBNC Uitgevers. ISBN 9789045313955

Carolina Pruis zat al op jonge leeftijd als veelbelovende manager tussen de mannen op de apenrots. Inmiddels heeft ze leiding gegeven aan honderden mannen (en vrouwen). Met al die ervaring trekt ze een aantal prikkelende conclusies: Mannen zijn écht heel anders van vrouwen. Het glazen plafond bestaat niet. Een quotum voor topvrouwen is onzin. Wil je hogerop komen, maak dan gebruik van het kapitaalmiddel van je vrouwelijkheid. Word in je carrièrezucht geen one trick pony. Vrouwen met een carrièrewens moeten zich verdiepen in het machtsspel en de spelregels van mannen. Begrijpen wat de invloed van testosteron is en snappen hoe mannen machts-politiek bedrijven. In 'Vrouw op de apenrots' geeft Pruis, op humoristische en rake wijze talloze voorbeelden uit haar eigen carrière, die de verschillen in mannelijk en vrouwelijk gedrag op de werkvloer illustreren. Met veel praktische tips, adviezen en analyses die je helpen zonder kleerscheuren de carrièreladder te beklimmen en een positie op de apenrots te veroveren én te behouden.

Waar een wiel is, is een weg

Auteur: Jaap Bressers
hoe je met kleine dingen het verschil maakt

Hoe krijg je meer plezier in wat je doet en kun je tegelijk anderen versterken? Heel simpel: door je eigen toegevoegde waarde te vergroten.

Bij een duikongeluk op zijn 21e liep Jaap Bressers een hoge dwarslaesie op en belandde hij in een rolstoel. Dit zette zijn leven op zijn kop en maakte dat hij op een heel andere manier ging kijken naar de wereld om zich heen. Inmiddels is hij uitgegroeid tot cabaretier en spreker – Nederlands eerste sit-down comedian. Aan de hand van zijn ervaringen laat Jaap zien hoe je met kleine dingen zelf echt het verschil kunt maken.

Met humor, emotie en lucht inspireert Jaap je om nog meer uit je werk en leven te halen. Door verandering te zien als kans om je passie te volgen. En zelfs door als directeur eens zelf een rondslingerend blikje op te rapen. Of door te zijn als broeder Carlos, een Portugese verpleger die ‘gewoon zijn werk deed’, maar die van onschatbare waarde bleek doordat hij zich oprecht in een ander kon verplaatsen. Persoonlijke, korte verhalen die je inspireren en helpen jouw toegevoegde waarde te zien. En die van anderen. Want als je zelf de eerste stap zet, dan volgt de rest vanzelf. Wat er ook gebeurt, zoals Jaap altijd zegt: ‘waar een wiel is, is een weg’.

Over de auteur: Jaap Bressers is cabaretier en spreker. Bij een duikongeluk op zijn 21e liep hij een hoge dwarslaesie op en belandde hij in een rolstoel. Met zijn humoristische shows inspireert hij mensen om zelf het verschil te maken, in hun werk en hun persoonlijke leven.

Waarom teams niet werken

Auteur: Harvey A. Robbins /Michael Finley
over de mythes, missers, mensen en mogelijkheden

Mensen in een team hebben ieder hun eigen karaktereigenschappen, verwachtingen en persoonlijke doelen. Toch wordt teamwork vaak gezien als de beste manier om iets voor elkaar te krijgen. Maar is dit wel zo?

'Waarom teams niet werken' is een uitdagend betoog over het wel en wee van teams. Geen vrolijke peptalk en een blauwdruk van hoe het moet. Wel een realistische kijk op teams, met aandacht voor teamintelligentie, de emotionele kanten en de benodigde vaardigheden. Een vernieuwend handboek voor iedereen die zich afvraagt waarom teams vaak niet werken.

Waarom veranderen niet van de grond komt

Auteur: Hugo Meijers
Aerodynamisch veranderen

Stel dat het gedachtegoed waar iedere manager, bestuurder, adviseur en veranderaar blind op vaart vol zit met gaten, omissies, misvattingen, tegenstrijdigheden, denk- en weeffouten. Een gedachtegoed dat naar eigen zeggen vaak niet werkt. Wat betekent dat dan? Dat er wereldwijd vele miljarden worden verkwanseld aan een orde in stand houden die er helemaal niet toe doet? Dat miljoenen mensen over de rug van anderen van een gefictionaliseerd verandersprookje leven? Dat door de huidige manier van denken veranderen niet van de grond komt? Als dat zo is dan is het de hoogste tijd om daar verandering in te brengen.

Waarom veranderen niet van de grond komt gaat de organisatiewereld op zijn kop zetten. Het antwoord op waarom komt veranderen niet van de grond, luidt namelijk het einde in van hoe we hedendaags organiseren en veranderen. Het boek geeft een uitermate onconventionele en verfrissende kijk op hoe wereldwijd over organiseren en veranderen wordt gedacht. Dat is een denkwijze waar van alles aan schort. In een tijd van crisis is dat meer dan zorgelijk.

Veranderen komt niet van de grond en waar dat aan ligt weet niemand. Dat het ligt aan de wijze waarop we denken over veranderen is nog niet eerder bedacht. Dit boek legt minutieus bloot wat van het gedachtegoed, dat over de laatste 2500 jaar is opgebouwd, niet klopt. Vervolgens wijst het de weg naar de slechte gewoonten waarmee we moeten stoppen, want die hebben dit veroorzaakt en houden de bestaande denkwijze in stand.

Wat doen organisaties met mensen

Auteur: Service Academic

Wat doen organisaties met mensen
Wat doet een organisatie eigenlijk met u? Worden u capaciteiten ten volle benut? Wordt uw initiatief beloond of weggehoond ? Speelt standaardisatie ook binnen uw bedrijf en hoe voelt u zich daarbij ? Doelen, missies, targets en budgets : ze u nog iets ? Of is het tijd voor een bedrijfsrevolutie ?
Vandaag de dag worden er heel wat reorganisaties uitgerold, verandertrajecten gestart,nieuwe strategie bedacht en wordt er gekeken naar betrokkenheid van bestseller 'Intensieve Menshouderij': 'De vraag wat mensen met organisaties doen, is interessant. Maar als we de organisatie zien als een product van menselijk handelen is de vraag wat organisaties doen, ze willen een zinvol bestaan. '
'Wat doen organisaties met mensen' is de vraag die centraal staat in het thema van de Management Essay Prijs 2006. Elk jaar kiest een deskundige jury de vijftien beste essays, waaronder de uiteindelijke winnaar. Deze bundel bevat uit-eenlopende essays geschreven door mensen uit verschillende bedrijfstakken met ieder hun eigen prikkelende visies en inzichten. Daarmee biedt dit boek een goed overzicht van de nieuwste idee en trends op dit gebied.