iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Qatar

Auteur: Allen Fromherz

What role does Qatar play in the Middle East and how does it differ from the other Gulf states? How has the Al-Thani tribe shaped the history of modern Qatar? And how is a traditional tribal society adapting to its status as a burgeoning economic superpower? Qatar plays a crucial part in the Middle East today. With the second greatest natural gas resources in the region, Qatar's economic clout is considerable. At the same time the Qatar story is replete with paradoxes: the state hosts the Al-Jazeera media network, an influential expression of Arab nationalism and anti-Americanism, while also hosting the principal US naval base in the region. Its leaders, like Saudi Arabia's, adhere to the Wahhabi form of Sunni Islam, yet Qatar eyes its Saudi neighbours with suspicion. It is a fervent champion of the Palestinian cause, yet welcomes the Israeli Foreign Minister to present the Jewish state's case in its capital, Doha. With this groundbreaking modern history, Allen Fromherz presents a full portrait which analyses these paradoxes and Qatar's growing regional influence within a broader historical context. Drawing on original sources in Arabic, English and French, as well as his own fieldwork in the Middle East, Fromherz offers a multi-faceted picture of the political, cultural, religious, social and economic make-up of modern Qatar, its significance within the GCC states and the wider region.


Taal: engels

Rechtsom ondernemend(d)

Auteur: Schoonhoven
Ondernemen vanuit bezieling

Ondernemen in een nieuwe tijd van grote maatschappelijke, economische en ecologische veranderingen biedt volop mogelijkheden, maar de nieuwe tijd vraagt wel om een andere benadering. Een benadering waar iedereen beter van wordt. Ondernemen is het toevoegen van waarde, voor jezelf en voor anderen. Zo is het een manier van ultieme zelfexpressie. In dit boek wordt ondernemen vanuit een nieuwe manier beschouwd. Het boek inspireert en neemt je mee in een opbouwende krachtige beweging naar een nieuw perspectief op het starten en leiden van je eigen bedrijf. NU gebeurt het! Dit boek biedt geen snelle oplossingen, maar wel andere!

Loet Schoonhoven is directeur van de Rechtsom Academy en Mental- en Management Coach voor hoger management en professionals.

Reclame jaarboek 1983

Auteur: Hans Kroeskamp

Geen Jaarboek zonder sponsors. En zonder Jaarboek geen ADCN. Met deze hinkstapsprong is het onmetelijke belang van degenen wier namen op deze pagina's staan afgedrukt, 't kortst en krachtigst weergegeven. Dankzij de geldelijke bij-dragen van onze sponsors kon het hele circus van inzenden, jureren, bekronen, en vooral dus: het boek maken, weer volop draaien. Dankzij de financiële injectie van onze sponsors kon de Art Directors Club Nederland haar belangrijkste doelstelling blijven nastreven, nl. het verhogen van het creatieve peil van het reclamewerk. Want juist de carrousel van het Jaarprijzen gebeuren, waar-van dit waardevolle boek de apotheose is, houdt de discussie over kaf en koren levend. Dankzij de klinkende munt van onze sponsors kon dit Jaarboek weer een representatieve facade van onze vereniging worden. Dank, dank, dank.

Red de winkel!

Auteur: Cor Molenaar

Het gaat niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten stagneren en marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.

Naar een nieuw businessmodel
Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken. In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang. Het klassieke businessmodel van winkels moet hiervoor wel op de schop, anders komt de klant nooit centraal te staan.

Handvatten, tips en cases
Waar in de bestseller Het einde van winkels? vooral de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten werden ontleed, biedt Molenaar in Red de winkel! een praktischer aanpak met handvatten, tips en cases waarmee ondernemers, gemeentes en vastgoed-exploitanten het nieuwe retaillandschap kunnen vormgeven.

Internet als kans
Met zijn scherpe visie op de rol van gemeentes, vastgoedmarkt en fabrikanten, maar ook van de winkels zelf, weet Molenaar weer de vinger op de zere plek te leggen en het vizier bij alle partijen op scherp te krijgen. Want hoewel internet nu vooral als dreiging wordt gezien, benadrukt de (e-)marketing expert dat het winkels juist een significant voordeel kan bieden. Hoe je dat optimaal moet benutten en hoe betrokken partijen daarbij ingezet kunnen worden lees je in dit boek; de redding van winkels.

Over de auteur
Cor Molenaar is buitengewoon Hoogleraar eMarketing&Distance Selling bij RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boek Het einde van winkels? was spraakmakend.

Reengineering van managementprocessen

Auteur: Champy
Het mandaat voor nieuw leiderschap

Talrijke bedrijven zijn aan het reengineeren, waarmee zij de aanzet geven tot substantiële verandering. Helaas stokt de verandering maar al te vaak wanneer de hogere echelons aan de beurt zijn: op managementniveau verandert er niets, of is er sprake van weerstand. Als gevolg daarvan komt er van de opdracht tot reengineeren niets terecht en worden de verwachte voordelen nooit bereikt. Het management is van essentieel belang voor het welslagen van een reengineeringsproject. Maar managers moeten zelf hun manier van doen veranderen, wil reengineering haar beloften waarmaken. In de managementbenadering van vandaag weerklinkt het begin van deze eeuw toen bedrijven overstapten van eigenaar-leiderschap naar professionele managers, die bedrijven begonnen te leiden als beheersbare, voorspelbare machines. Nu het bedrijfsleven de moeite heeft genomen zijn operationele processen te reengineeren, moeten dienovereenkomstig ook de.managementprocessen veranderen. In Reengineering van managementprocessen onthult James Champy dat deze processen vooral gericht moeten zijn op mobiliseren, voorwaarden scheppen, definiëren, meten en communiceren, teneinde een organisatiecultuur te realiseren die een permanent reengineeringsproces mogelijk maakt.

Rendement van leren en veranderen

Auteur: J. Den Breejen

Hoe kunt u laten zien dat opleiden rendement oplevert? In Rendement van leren en veranderen vindt u een compleet antwoord op deze vraag. De auteur beperkt zich niet alleen tot het maken van een kosten/batenanalyse, maar reikt een visie en praktische instrumenten aan om opleiden, trainen en ontwikkelen beter te laten aansluiten bij uw bedrijfsdoelstellingen. Het boek behandelt een bruikbaar en vernieuwend concept voor de ontwikkeling van het individu, de professionalisering van een hele afdeling, of de begeleiding bij een organisatieverandering: het PPM-procesmodel.
Het model is gebaseerd op de ervaring van duizenden mensen die aan de hand van PPM met succes hebben gewerkt aan de ontwikkeling van hun organisatie en daardoor aan zichzelf. Bij PPM staan de organisatiedoelen centraal. Met deze doelen voor ogen kijkt u naar de verschillen tussen de gewenste en de waargenomen prestaties in de organisatie. Waar gaan zaken mis? Waar liggen kansen? Deze kunnen, met behulp van de Performance Gap Scan, opgespoord en geanalyseerd worden. Met die analyse kunt u vervolgens zogenaamde werkleertrajecten voor medewerkers of teams opstarten, met als doel de gevonden gaps te dichten. De medewerkers zijn vanaf het allereerste begin bij dit proces betrokken, waardoor er draagvlak ontstaat voor noodzakelijke veranderingen. Zo komt u tot een ExcelLerende Organisatie: een lerende organisatie die prestatiegericht is en waar een krachtige leeromgeving de ontwikkeling, groei en verandering faciliteert.
Rendement van leren en veranderen is een innovatief boek voor mensen die verantwoordelijk zijn voor het leren en ontwikkelen van organisaties en mensen.
"Dit boek beveel ik van harte aan voor organisaties die zich voorbereiden op certificering van de HRD functie volgens Investors in People"
Jaap Strating, directeur Investors in People Nederland (IiP Nederland)

Reshaping Retail

Taal: engels

Auteur: Stefan Niemeier

The modern retail system has worked to dazzling effect. From the 19th century, store owners emerged from small beginnings to set in train an industry that has seen some operators become nationally, even globally, dominant. Along the way, they turned retailing into an art, and then a science. Now retailers in emerging markets appear to be repeating the story all over again, except on a scale and at a speed beyond anything we have seen before.Given all of this, it can be hard for those who work in retailing to accept that the industry as we know it is living on borrowed time, on the brink of transformation. There is now an urgency with which conventional store-based retailers must now act and the extent of the challenges this change represents in strategic, organizational, and above all, technological terms.
Reshaping Retail sets out the driving causes, current trends and consequences of a transformation in retail triggered by technology. The changes go far beyond making items available for sale on the internet. Starting by briefly setting the historical and business system contexts for retail and describe the role that technology has played in the creation of modern retail it then explains the underlying technological drivers behind the current revolution – radical changes in the capacity of both hardware and software, mobile telecommunications changes and the advances of the Internet.
Ultimately, success will hinge on more than competence; it will come down to a way of thinking. Customer-centricity will need to be valued not just by the store owner, as in the past, but also by all employees in the organization. It will need to become embedded in their daily tasks. The same applies to technology, which must be at the center of the organization and recognized as such by everyone.
With a combination of extensive desk and field research, interviews with leading retailers and technologists, together with the real world experience of practitioners in this area, Reshaping Retail will inspire and help store retailers to make the necessary transformation now to win in the new consumer driven world.

Return on Ideas

Taal: engels

Auteur: David S. Nichols

Return on Ideas is a practical guide to getting more from the resources you put into your innovation process. David Nichols clearly shows why current innovation funnel models stifle rather than encourage new ideas, and offers a new methodology, 'rocketing', to tackle the problem. The first book to look in detail at innovation as a business-driving imperative, Return on Ideas provides the tools, techniques and processes to actually upgrade the way you tackle innovation, illustrated with examples from innovative companies such as Yo! Sushi, Apple, Vodafone, Unilever, P&G, Danone, Amex and Ben & Jerry's - as well as unconventional sources such as theatre and comedy