iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Projectmatig creeren

Auteur: Bos / Harting (red)

Projectmatig creëren verschilt wezenlijk van projectmanagement. Ongenuanceerd geformuleerd is het verschil tussen beide methodieken dat in project-management de mensen zich aan de projectstructuur aanpassen, terwijl in projectmatig creëren de betrokkenen voor zichzelf een maatwerkstructuur vormen.
Dit betekent dat de teamleden volledig op hun creativiteit en commitment worden aangesproken, waardoor de projectverantwoordelijkheden maximaal kunnen worden gedelegeerd. Het gevolg is dat de uitvoering van complexere projecten met minder coördinatie kan worden gerealiseerd.

Bij projectmatig creëren ligt het accent op het managen van chaos, op het bundelen van energie en op het beheren van relaties. Bij projectmatig creëren is minder energie nodig om het project te beheersen, om ervoor te zorgen dat de leden van het projectteam zich houden aan afspraken, dat tijd, geld, kwaliteit, informatie en organisatie beheerst worden. Projectmatig creërende teamleden houden al die aspecten zelf in de gaten omdat ze zich met ziel en zaligheid verbonden hebben aan wat ze aan het creëren zijn.
De effecten van projectmatig creëren worden ook buiten het project ervaren. Resultaatgerichtheid en creativiteit in de organisatie zullen toenemen. Samenwerkingsrelaties worden gelegd en/of verstevigd. Individuele betrokkenheid en verbinding met de organisatie groeien. Projectmatig creëren kan dan ook de start zijn van een ontwikkelingstraject op weg naar een creërende organisatie.

Psychische en gedragsstoornissen bij zwakzinnigen

een ontwikkelingsdynamische benadering

Auteur: A. Dosen

Psychische en gedragsstoornissen bij zwakzinngen: Een ontwikkelingsdynamische benadering
Terwijl gedragsstoornissen van oudsher de aandacht van de hulpverleners binnen de zwakzinnigenzorg hebben, bestaan over psychische stoornissen nog steeds geen eenduidige opvattingen. Psychische stoornissen worden vaak over het hoofd gezien. Gevolg hiervan is een ontoereikende hulpverlening. In dit boek worden de bevindingen en meningen van verschillende onderzoekers op dit gebied en diverse stromingen in de praktische hulpverlening integratief besproken. De bestaande theorieën, methoden en praktische ervaringen aangaande diagnostiek en behandeling worden zo uiteengezet, dat de hulpverleners deze in hun dagelijks werk kunnen toepassen.

Public Policy Analysis

Auteur: William N. Dunn

taal: engels

Intended for undergraduate courses in policy analysis and public administration, this book stresses the adequate formulation of policy problems as a crucial step in solving them. It emphasizes the need to understand the political contexts in which policy is practised, and the application of policy analysis to problems facing governments in increasingly complex societies.

Purple Cow

Auteur: Seth Godin

taal: engels

You're either a Purple Cow or you're not. You're either remarkable or invisible. Make your choice. What do Apple, Starbucks, Dyson and Pret a Manger have in common? How do they achieve spectacular growth, leaving behind former tried-and-true brands to gasp their last? The old checklist of P's used by marketers - Pricing, Promotion, Publicity - aren't working anymore. The golden age of advertising is over. It's time to add a new P - the Purple Cow. Purple Cow describes something phenomenal, something counterintuitive and exciting and flat-out unbelievable. In his new bestseller, Seth Godin urges you to put a Purple Cow into everything you build, and everything you do, to create something truly noticeable. It's a manifesto for anyone who wants to help create products and services that are worth marketing in the first place.

Qatar

Auteur: Allen Fromherz

What role does Qatar play in the Middle East and how does it differ from the other Gulf states? How has the Al-Thani tribe shaped the history of modern Qatar? And how is a traditional tribal society adapting to its status as a burgeoning economic superpower? Qatar plays a crucial part in the Middle East today. With the second greatest natural gas resources in the region, Qatar's economic clout is considerable. At the same time the Qatar story is replete with paradoxes: the state hosts the Al-Jazeera media network, an influential expression of Arab nationalism and anti-Americanism, while also hosting the principal US naval base in the region. Its leaders, like Saudi Arabia's, adhere to the Wahhabi form of Sunni Islam, yet Qatar eyes its Saudi neighbours with suspicion. It is a fervent champion of the Palestinian cause, yet welcomes the Israeli Foreign Minister to present the Jewish state's case in its capital, Doha. With this groundbreaking modern history, Allen Fromherz presents a full portrait which analyses these paradoxes and Qatar's growing regional influence within a broader historical context. Drawing on original sources in Arabic, English and French, as well as his own fieldwork in the Middle East, Fromherz offers a multi-faceted picture of the political, cultural, religious, social and economic make-up of modern Qatar, its significance within the GCC states and the wider region.


Taal: engels

Rechtsom ondernemend(d)

Auteur: Schoonhoven
Ondernemen vanuit bezieling

Ondernemen in een nieuwe tijd van grote maatschappelijke, economische en ecologische veranderingen biedt volop mogelijkheden, maar de nieuwe tijd vraagt wel om een andere benadering. Een benadering waar iedereen beter van wordt. Ondernemen is het toevoegen van waarde, voor jezelf en voor anderen. Zo is het een manier van ultieme zelfexpressie. In dit boek wordt ondernemen vanuit een nieuwe manier beschouwd. Het boek inspireert en neemt je mee in een opbouwende krachtige beweging naar een nieuw perspectief op het starten en leiden van je eigen bedrijf. NU gebeurt het! Dit boek biedt geen snelle oplossingen, maar wel andere!

Loet Schoonhoven is directeur van de Rechtsom Academy en Mental- en Management Coach voor hoger management en professionals.

Reclame jaarboek 1983

Auteur: Hans Kroeskamp

Geen Jaarboek zonder sponsors. En zonder Jaarboek geen ADCN. Met deze hinkstapsprong is het onmetelijke belang van degenen wier namen op deze pagina's staan afgedrukt, 't kortst en krachtigst weergegeven. Dankzij de geldelijke bij-dragen van onze sponsors kon het hele circus van inzenden, jureren, bekronen, en vooral dus: het boek maken, weer volop draaien. Dankzij de financiële injectie van onze sponsors kon de Art Directors Club Nederland haar belangrijkste doelstelling blijven nastreven, nl. het verhogen van het creatieve peil van het reclamewerk. Want juist de carrousel van het Jaarprijzen gebeuren, waar-van dit waardevolle boek de apotheose is, houdt de discussie over kaf en koren levend. Dankzij de klinkende munt van onze sponsors kon dit Jaarboek weer een representatieve facade van onze vereniging worden. Dank, dank, dank.

Red de winkel!

Auteur: Cor Molenaar

Het gaat niet goed met de Nederlandse retailhandel. Omzetten stagneren en marges staan onder druk, terwijl internetverkopen met 10% stijgen per jaar.

Naar een nieuw businessmodel
Toch is er wel toekomst voor winkels. Juist nu internet het koopplatform van de toekomst is. Alleen wordt het anders dan we nu denken. In Red de winkel! legt (e-)marketing expert Cor Molenaar uit hoe technologie en internet winkels eerder een voorsprong bieden dan de altijd gedachte teloorgang. Het klassieke businessmodel van winkels moet hiervoor wel op de schop, anders komt de klant nooit centraal te staan.

Handvatten, tips en cases
Waar in de bestseller Het einde van winkels? vooral de ontwikkelingen in de detailhandel en het koopgedrag van klanten werden ontleed, biedt Molenaar in Red de winkel! een praktischer aanpak met handvatten, tips en cases waarmee ondernemers, gemeentes en vastgoed-exploitanten het nieuwe retaillandschap kunnen vormgeven.

Internet als kans
Met zijn scherpe visie op de rol van gemeentes, vastgoedmarkt en fabrikanten, maar ook van de winkels zelf, weet Molenaar weer de vinger op de zere plek te leggen en het vizier bij alle partijen op scherp te krijgen. Want hoewel internet nu vooral als dreiging wordt gezien, benadrukt de (e-)marketing expert dat het winkels juist een significant voordeel kan bieden. Hoe je dat optimaal moet benutten en hoe betrokken partijen daarbij ingezet kunnen worden lees je in dit boek; de redding van winkels.

Over de auteur
Cor Molenaar is buitengewoon Hoogleraar eMarketing&Distance Selling bij RSM/ErasmusUniversiteit te Rotterdam en zelfstandig adviseur. Zijn vorige boek Het einde van winkels? was spraakmakend.