iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Reengineering van managementprocessen

Auteur: Champy
Het mandaat voor nieuw leiderschap

Talrijke bedrijven zijn aan het reengineeren, waarmee zij de aanzet geven tot substantiële verandering. Helaas stokt de verandering maar al te vaak wanneer de hogere echelons aan de beurt zijn: op managementniveau verandert er niets, of is er sprake van weerstand. Als gevolg daarvan komt er van de opdracht tot reengineeren niets terecht en worden de verwachte voordelen nooit bereikt. Het management is van essentieel belang voor het welslagen van een reengineeringsproject. Maar managers moeten zelf hun manier van doen veranderen, wil reengineering haar beloften waarmaken. In de managementbenadering van vandaag weerklinkt het begin van deze eeuw toen bedrijven overstapten van eigenaar-leiderschap naar professionele managers, die bedrijven begonnen te leiden als beheersbare, voorspelbare machines. Nu het bedrijfsleven de moeite heeft genomen zijn operationele processen te reengineeren, moeten dienovereenkomstig ook de.managementprocessen veranderen. In Reengineering van managementprocessen onthult James Champy dat deze processen vooral gericht moeten zijn op mobiliseren, voorwaarden scheppen, definiëren, meten en communiceren, teneinde een organisatiecultuur te realiseren die een permanent reengineeringsproces mogelijk maakt.

Rendement van leren en veranderen

Auteur: J. Den Breejen

Hoe kunt u laten zien dat opleiden rendement oplevert? In Rendement van leren en veranderen vindt u een compleet antwoord op deze vraag. De auteur beperkt zich niet alleen tot het maken van een kosten/batenanalyse, maar reikt een visie en praktische instrumenten aan om opleiden, trainen en ontwikkelen beter te laten aansluiten bij uw bedrijfsdoelstellingen. Het boek behandelt een bruikbaar en vernieuwend concept voor de ontwikkeling van het individu, de professionalisering van een hele afdeling, of de begeleiding bij een organisatieverandering: het PPM-procesmodel.
Het model is gebaseerd op de ervaring van duizenden mensen die aan de hand van PPM met succes hebben gewerkt aan de ontwikkeling van hun organisatie en daardoor aan zichzelf. Bij PPM staan de organisatiedoelen centraal. Met deze doelen voor ogen kijkt u naar de verschillen tussen de gewenste en de waargenomen prestaties in de organisatie. Waar gaan zaken mis? Waar liggen kansen? Deze kunnen, met behulp van de Performance Gap Scan, opgespoord en geanalyseerd worden. Met die analyse kunt u vervolgens zogenaamde werkleertrajecten voor medewerkers of teams opstarten, met als doel de gevonden gaps te dichten. De medewerkers zijn vanaf het allereerste begin bij dit proces betrokken, waardoor er draagvlak ontstaat voor noodzakelijke veranderingen. Zo komt u tot een ExcelLerende Organisatie: een lerende organisatie die prestatiegericht is en waar een krachtige leeromgeving de ontwikkeling, groei en verandering faciliteert.
Rendement van leren en veranderen is een innovatief boek voor mensen die verantwoordelijk zijn voor het leren en ontwikkelen van organisaties en mensen.
"Dit boek beveel ik van harte aan voor organisaties die zich voorbereiden op certificering van de HRD functie volgens Investors in People"
Jaap Strating, directeur Investors in People Nederland (IiP Nederland)

Reshaping Retail

Taal: engels

Auteur: Stefan Niemeier

The modern retail system has worked to dazzling effect. From the 19th century, store owners emerged from small beginnings to set in train an industry that has seen some operators become nationally, even globally, dominant. Along the way, they turned retailing into an art, and then a science. Now retailers in emerging markets appear to be repeating the story all over again, except on a scale and at a speed beyond anything we have seen before.Given all of this, it can be hard for those who work in retailing to accept that the industry as we know it is living on borrowed time, on the brink of transformation. There is now an urgency with which conventional store-based retailers must now act and the extent of the challenges this change represents in strategic, organizational, and above all, technological terms.
Reshaping Retail sets out the driving causes, current trends and consequences of a transformation in retail triggered by technology. The changes go far beyond making items available for sale on the internet. Starting by briefly setting the historical and business system contexts for retail and describe the role that technology has played in the creation of modern retail it then explains the underlying technological drivers behind the current revolution – radical changes in the capacity of both hardware and software, mobile telecommunications changes and the advances of the Internet.
Ultimately, success will hinge on more than competence; it will come down to a way of thinking. Customer-centricity will need to be valued not just by the store owner, as in the past, but also by all employees in the organization. It will need to become embedded in their daily tasks. The same applies to technology, which must be at the center of the organization and recognized as such by everyone.
With a combination of extensive desk and field research, interviews with leading retailers and technologists, together with the real world experience of practitioners in this area, Reshaping Retail will inspire and help store retailers to make the necessary transformation now to win in the new consumer driven world.

Return on Ideas

Taal: engels

Auteur: David S. Nichols

Return on Ideas is a practical guide to getting more from the resources you put into your innovation process. David Nichols clearly shows why current innovation funnel models stifle rather than encourage new ideas, and offers a new methodology, 'rocketing', to tackle the problem. The first book to look in detail at innovation as a business-driving imperative, Return on Ideas provides the tools, techniques and processes to actually upgrade the way you tackle innovation, illustrated with examples from innovative companies such as Yo! Sushi, Apple, Vodafone, Unilever, P&G, Danone, Amex and Ben & Jerry's - as well as unconventional sources such as theatre and comedy

Return on Learning

Auteur: Donald Vanthournout

Taal: engels

From one of the world's best-known corporations comes this in-depth, inside story of how Accenture revitalized its fabled corporate training organization in the midst of worldwide economie downturn and major marketplace change. The company did so by focusing on the return on leoming: how Accenture's investments in learning and knowledge management could be planned and managed to deliver measurable business advantage.

Like most corporations at the turn of the millennium, Accenture faced major business, economie and oper-ational changes. These were profoundly affecting its internationally renowned internal training organiza-tion, which shapes and supports the work of its more than 126,000 employees in 48 countries. Within a few short years, Accenture reinvented its training and development capabilities through effective planning and governance, strong leadership, groundbreaking ROl methods, operational rigor and the application of advanced technologies, as well as what the team dubbed "phenomenal learning." The result: better learning programs with measurably greater business impact at less cost.

The Accenture veterans who teil this story take readers deep inside Accenture's operations and decision making, so other professionals and companies can benefit from these experiences in using training to achieve high performance.

Risicovreugde

Auteur: Leo van de Voort

D;girale, technologische en sociale ontwikkelingen ontgrenzen het speelveld van organisaties. Terwijl veranderingen over elkaar heen buitelen, liggen echte revoluties nog in het verschiet. De mogelijkheden zijn eindeloos - voor wie ze ziet en ernaar handelt. Maar te veel leiders onderschatten het belang van deze transities en sluiten de ogen, waardoor bedrijven structureel onderpresteren. Dat kan anders. Nee: dat moet anders! Dit boek is een pleidooi voor gedreven en gedurfd leiderschap. Heb je de moed om te doen wat nodig is en te dealen met tegenwind en onvoorziene omstandigheden? Durf je keuzes te maken op basis van incomplete informatie, zonder risico's uit de weg te gaan? Heb je de verbeeldingskracht om met een onderscheidend verhaal te komen dat anderen inspireert? Zodat je bedrijf optimaal rendeert? Dit boek opent je ogen. Onder het motto: liever evident gevaarlijk dan ogenschijnlijk veilig!

Ronde vormen in IT

Auteur: Anneke Burger-Tebbens Torringa
inspirerende visie op competenties, keuzes en kansen in IT-organisaties

'Breng de C terug in IT', aldus één van de geïnterviewden in het boek 'Ronde vormen in IT'. Als succesfactor voor bedrijven en organisaties gaat IT al lang niet meer alleen over technologie. Echte innovatie krijgt pas kans met de verzoening van twee schijnbaar tegengestelde werelden; die van 'harde' kennis en kundes en die van 'zachte' competenties zoals samenwerking, communicatie en inlevingsvermogen.

Het boek 'Ronde vormen in IT' Inspirerende visie op competenties, keuzes en kansen in IT organisaties laat op praktische en inspirerende wijze zien welke nieuwe kansen voor organisaties en talenten deze verandering met zich mee brengt. Aan de hand van interviews met visionairs en mensen uit de praktijk schetst 'Ronde vormen in IT' de veranderende eisen aan kennis en vaardigheden binnen het IT-veld. Daarbij wordt ingezoomd op thema's als de veranderende arbeidsmarkt, dilemma's op het gebied van loopbaan- en studiekeuze, nieuwe manieren van samenwerken en leiderschap.

"Wij willen laten zien dat IT een leuk vak is waar ruimte is voor zowel mannelijke als vrouwelijke kwaliteiten", aldus de initiatiefnemers. Er komen nieuwe banen waarvoor nieuwe vaardigheden worden gevraagd. Met dit boek gooien we een steen in de grote vijver van talent. Het is aan de lezers om van de eerste rimpeltjes een enorme golf te maken. "

'Ronde vormen in IT' is een initiatief van Geke Rosier, partner ForceFive, en IT-manager Anneke Burger-Tebbens Torringa en tot stand gekomen in nauwe samenwerking met Hotze Zijlstra, journalist.

Samen solliciteren

Auteur: Akkie Muller

Zonder werk en nu?

Je bent op zoek naar een nieuwe baan. De meeste sollicitanten staan er alleen voor. Toch hoeft dat niet. Trek de stoute schoenen aan! Vraag iemand uit je omgeving om jouw Sollicitatie-Buddy te worden. Dit doe-het-zelf boek is voor hem of haar bestemd. Hierin staan inzichten uit de wetenschap en onze praktijkervaring van de afgelopen 10 jaar.

De schrijvers
''Elke werkloze een eigen Sollicitatie-Buddy, dat is onze droom. Onze eigen S-Buddy's begeleiden hun sollicitanten al jaren op deze manier. Bijna 70% van de mensen die zo geholpen worden vindt 4 tot 6 maanden sneller een baan dan werklozen zonder een S-Buddy. Onze kandidaten worden blij van een eigen S-Buddy. En dat gunnen we jou dus ook. ''

Huub van Zwieten, Droombaangoeroe en oprichter/eigenaar van Talent First:
'''Thank God it´s Monday' geldt ook voor sollicitanten. Solliciteren met een Buddy geeft je de nodige energie om dat te doen wat nodig is om niet alleen sneller, maar vooral ook inspirerender van je passie je werk te maken. ''

Bekijk ook s-buddy. nl