iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Scenario naar Lean

Auteur: N. Wijnands & H. van den Boom

een draaiboek om verspillingen terug te dringen

Voor elke organisatie is het continu verbeteren van bedrijfsprocessen een must om te overleven. Er is een enorm aanbod van methoden voorhanden om hiermee aan de slag te gaan. Hoe kiest u uit dit aanbod? De auteurs van dit boek haalden uit het aanbod de beste elementen. Elementen uit methoden zoals: Total Quality Management, Balanced Scorecard, Toyota Production System en lean thinking. Gecombineerd vormen die elementen een methode die relatief weinig inspanning vergt en in een korte tijd een groot effect heeft: zichtbaar, voelbaar en meetbaar. De methode is praktisch en eenvoudig toe te passen. Scenario naar lean bevat een duidelijk stappenplan om de organisatie 'slank' te maken en te houden, zonder franje en luxe, met lage kosten. Het is geschreven voor iedereen die zich professioneel bezighoudt met verbetertrajecten in de non-profitsector en in commerciële organisaties.

Schooldagen

Auteur: Gerwin van der Werf

Schooldagen. . . ze zijn te lang, te saai, het gebouw is te klein, het stinkt. De leraren zijn excentriek, de lesstof gedateerd. Na vijf of zes jaar zijn je schooldagen geteld, en daarna denk je er de rest van je leven met weemoed aan terug. Met een vlijmscherpe blik en een milde pen neemt Gerwin van der Werf de lezer mee door een schooljaar anno nu. Het klassenuitje, de ouderavond, de inhoud van schooltassen, inspecteurs, de examenzaal, het kerstgala, iPads, de musical, sportdag, alle dromen en alle daden van zijn leerlingen. Geduldig en met veel zelfspot neemt hij alles de maat. Herkenbaar en ontroerend voor iedereen die school heeft gegaan - of kinderen heeft die dat doen.

Schrijven voor het beeldscherm

Auteur: Willem Hendrikx
Scoren met tekst op internet, intranet en in sociale media. Succes met websteksten / blogs & Wiki's / Sociale media / Scoren bij Google en bij de bezoeker

Wie schrijft voor sites, voor blogs, voor het bedrijfsintranet, wie twittert en berichten plaatst op Facebook en LinkedIn, moet van veel markten thuis zijn. Deze geheel vernieuwde, 6e druk van Schrijven voor het beeldscherm is de schrijfcoach voor iedereen die meer uit zijn webteksten en sociale media wil halen. Met als uitgangspunt dat het schrijven van een goede webtekst niet moeilijk is, bevat het boek een minimum aan technische en een maximum aan praktische informatie.

SOCIALE MEDIA
Schrijven voor de 'nieuwe' media is meer dan het publiceren op een website. Je hebt ook inzicht nodig in de mogelijkheden van sociale media als Twitter en Facebook, kennis van de manier waarop zoekprogramma's als Google werken en inzicht in het gedrag van sitebezoekers, van smartphonegebruikers en sociale media-fans. Dit boek geeft een compleet overzicht van de mogelijkheden om webteksten maximaal te laten scoren.

WEBSCHRIJVERS
Van professionele tekstschrijvers tot studenten journalistiek, van communicatiemedewerkers en beleidsadviseurs tot bloggers: dit boek is onmisbaar voor iedereen die schrijft voor internet en intranet, voor sites, blogs en sociale media. Schrijven voor het beeldscherm is onderdeel van de HVdS-reeks. Communicatieprofessionals van Hendrikx Van der Spek publiceerden in deze reeks ook Schrijven voor lezers en De Argumentatiecoach.

Willem Hendrikx is partner in Hendrikx Van der Spek. Als schrijver, trainer en adviseur ondersteunt hij klanten bij de overheid en in het bedrijfsleven. Hij schreef onder andere het Handboek Intranet en, samen met Erik van der Spek, de Gids voor het schrijven van softwarehandleidingen.

Serious Accidents and Human Factors

Taal: engels

Auteur: Masako Miyagi


Breaking the chain of events leading to an accident: lessons learned from the aviation industry

There is growing concern globally over issues of aviation safety. Awareness of previous failures and their causes is one of the most important factors in determining risks and hazards in any new operational systems. This requires experience of accidents and failures across a broad spectrum of complex systems. Every accident occurs as a result of a chain of errors, and if one of the 'links' making up that chain can be broken, the accident might be prevented - and becomes merely an 'incident'. If you collect detailed data from a range of 'incidents', relating to how they occurred, and develop a consistent method for analysing that data, you can create a potentially valuable resource to assist in accident prevention. This interesting publication proposes an original and structured approach to accident prevention. In an interesting and readable collection of accounts of major accidents, drawn mainly from the aviation industry, the author investigates incident reports analytically and reveals the critical information hidden therein that could avert a full-blown accident or disaster. She applies an innovative analytical technique - multi-dimensional analysis of incident reports (MAIR), using a particular model (Quantification Method III) to validate the results and focus upon individual components identified within the causal chain of events that precede an accident. She advocates wider acceptance and use of IRAS (Incident Report Analysing System), ideally administered by a neutral and independent body, to help prevent accidents not only in aviation but in relation to all complex systems, such as nuclear power plants. This comprehensive text offers aviation industry personnel, as well as those involved more generally with safety, risk assessment, and accident prevention in other industries, an inclusive understanding of the accident causation chain, events contributing to that chain, and a method for identifying and eliminating causal factors in a pro-active way. This book provides a comprehensive explanation of the accident causation chain, events contributing to that chain, and methods for identifying and eliminating causal factors in a pro-active way. It proposes an original and structured approach to accident prevention. It presents case studies from a wide range of internationally infamous aviation accidents. It discusses and advocates the wider acceptance and use of IRAS (Incident Report Analysing System).

Service Availability

Our society increasingly depends on computer-based systems; the number of applications deployed has increased dramatically in recent years and this trend is accelerating. Many of these applications are expected to provide their services continuously. The Service Availability Forum has recognized this need and developed a set of specifications to help software designers and developers to focus on the value added function of applications, leaving the availability management functions for the middleware. A practical and informative reference for the Service Availability Forum specifications, this book gives a cohesive explanation of the founding principles, motivation behind the design of the specifications, and the solutions, usage scenarios and limitations that a final system may have. Avoiding complex mathematical explanations, the book takes a pragmatic approach by discussing issues that are as close as possible to the daily software design/development by practitioners, and yet at a level that still takes in the overall picture. As a result, practitioners will be able to use the specifications as intended. * Takes a practical approach, giving guidance on the use of the specifications to explain the architecture, redundancy models and dependencies of the Service Availability (SA) Forum services * Explains how service availability provides fault tolerance at the service level * Clarifies how the SA Forum solution is supported by open source implementations of the middleware * Includes fragments of code, simple example and use cases to give readers a practical understanding of the topic * Provides a stepping stone for applications and system designers, developers and advanced students to help them understand and use the specifications

Taal: engels

Service Economics

Auteur: Steve Downton & Hilbrand Rustema

Service economics is an umbrella phrase, coined by the authors, to convert the wide-ranging intangible aspects of service (including but not limited to processes, people, customers, strategy, brand values, competencies) into something tangible (such as financial information) that can be applied by the broader business community. With this information insight will be gained into how service is delivered, to promote a highly valuable impact within and alongside businesses today. For a long time it has proved difficult for service to be the source of excellent performance and profitability. Service Economics focuses on the value that service businesses represents when effectively dealing with the growing complexity of demands and expectations of customers and suppliers, to achieve an effective and profitable partnership. Service Economics is now becoming a hot topic in the C suite boardroom and is fast creating a new awakening into the importance of the Service business.


Taal: engels

Service management

Auteur: Vogelezang / Hageman
de sociale constructie van diensten

Dit studieboek geeft de theoretische basis weer van service management. Een theoretisch kader dat de uitgangspunten en veronderstellingen behandelt waarop de organisatie, het beleid en management van diensten is gebaseerd.

Shaking The Money Tree

Auteur: M. Warshawski
The art of getting grants and donations for films and video projects. 3rd edition

Warshawski completely demystifies the art of fundraising for independent filmand video projects for students, emerging artists, and seasoned media makers.

Taal: engels