iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
Gratis verzending in Nederland. Afhalen ook mogelijk bij ons magazijn in Heerhugowaard.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Snellezen

Auteur: Tony Buzan

SNELLEZEN is een revolutionair handboek voor iedereen die zijn leessnelheid wil verhogen, zijn inzicht en tegelijkertijd zijn algemene kennis wil verbeteren. Dit boek bevat een geheel nieuwe benadering op basis van methoden die de hersenen en ogen effectiever laten werken. Talrijke tests om zelf te doen en praktische voorbeelden stellen de lezer in staat om in ieder stadium zijn vooruitgang te bepalen. Geleerd wordt een nieuwe methode van aantekeningen maken om beter te studeren, en men leert het algemene inzicht te verbeteren. Met tips voor het ondervangen van leerproblemen en om computerschermen sneller te lezen.

Social media voor senioren

Auteur: Annet van Betuw

Social media zijn handig, nuttig en leuk. Je kunt facebooken met je kleinkinderen, skypen met je zus die in Australië woont, de foto's van je fotoclub delen op Instagram, oud-collega's terugvinden via LinkedIn...
Wil jij dit ook maar heb je nog geen idee waar te beginnen? Zie je op tegen de tijd die het kost om dit allemaal te leren? Of ben je allang op Facebook of een ander netwerk actief, maar wil je meer weten over de andere mogelijkheden?
Met dit boek heb je snel de verschillende social media onder de knie, of je nu wilt twitteren of toch liever eerst WhatsApp uitprobeert.
Elk netwerk ziet er dan wel anders uit, maar de basis werkt hetzelfde. Vandaar dat dit boek niet is opgedeeld in aparte hoofdstukken over de verschillende social media, maar juist een integrale benadering volgt: als je ziet dat de structuren van deze sociale netwerken op elkaar lijken (aanmelden, profiel aanmaken, delen), kun je gemakkelijk zelf aan de slag, in je eigen tempo, met een netwerk naar keuze.
In deze herziene editie vind je meer afbeeldingen van mobiele apparaten, meer toegepaste uitleg en nog meer WhatsApp. Na het lezen van deze handige gids heb je in een mum van tijd de eerste Facebookberichten met je familie uitgewisseld!

Annet van Betuw ging in december 1995 online om informatie te vinden over de zeldzame chromosoomafwijking van haar oudste dochter. Die was er en ze vond ook andere ouders. Geen wonder dat ze internet omarmde. Vanzelf ging ze ook social media gebruiken. Sinds 2009 geeft ze trainingen en workshops social media. Daar ontmoet ze veel nieuwsgierige ouderen die anders met social media om gaan dan jongeren.

Solliciteren met de gunfactorverhoger

Auteur: Gertien Beijering

Solliciteren met de gunfactorverhoger 1e druk is een boek van Gertien Beijering uitgegeven bij van Duuren Management. ISBN 9789089652669

Veel werkzoekenden zoeken nog op de 'ouderwetse' manier naar een baan. Ze openen internet, googelen op vacatures en solliciteren op de eerste de beste baan die enigszins passend lijkt. Het probleem: ook anderen vinden deze vacatures. Een werkzoekende heeft doorgaans meer dan honderd concurrenten. En dat maakt de kans op een baan aanzienlijk kleiner. Solliciteren anno nu vraagt om een andere aanpak: als sollicitant moet je werken aan je 'gunfactor', zodat je de baan krijgt die je zo graag wilt hebben. Met de GunfactorVerhoger onderscheid je je op de juiste manier. Je leert werken met het Gunningswiel: de acht componenten waarmee je invloed kunt uitoefenen op de hoogte van je gunfactor. Dat is van doorslaggevend belang om goed in beeld te komen bij recruiters, werkgevers, je ambassadeurs en netwerkcontacten, want die nieuwe baan moet je worden gegund. Met dit praktische boek leer je alles over: - Hoe je werkt aan je profilering en zichtbaarheid - Hoe je je kennis en kunde onder de aandacht brengt - Hoe je je onderscheidt van andere sollicitanten - Hoe je een sterk netwerk opbouwt en onderhoudt - Hoe je vertrouwen opbouwt en commitment krijgt om een gunning tot stand te brengen

Solliciteren met de gunfactorverhoger

Auteur: Gertien Beijering

Veel werkzoekenden zoeken nog op de 'ouderwetse' manier naar een baan. Ze openen internet, googelen op vacatures en solliciteren op de eerste de beste baan die enigszins passend lijkt. Het probleem: ook anderen vinden deze vacatures. Een werkzoekende heeft doorgaans meer dan honderd concurrenten. En dat maakt de kans op een baan aanzienlijk kleiner. Solliciteren anno nu vraagt om een andere aanpak: als sollicitant moet je werken aan je 'gunfactor', zodat je de baan krijgt die je zo graag wilt hebben. Met de GunfactorVerhoger onderscheid je je op de juiste manier. Je leert werken met het Gunningswiel: de acht componenten waarmee je invloed kunt uitoefenen op de hoogte van je gunfactor. Dat is van doorslaggevend belang om goed in beeld te komen bij recruiters, werkgevers, je ambassadeurs en netwerkcontacten, want die nieuwe baan moet je worden gegund. Met dit praktische boek leer je alles over: - Hoe je werkt aan je profilering en zichtbaarheid - Hoe je je kennis en kunde onder de aandacht brengt - Hoe je je onderscheidt van andere sollicitanten - Hoe je een sterk netwerk opbouwt en onderhoudt - Hoe je vertrouwen opbouwt en commitment krijgt om een gunning tot stand te brengen

Solliciteren via LinkedIn

Auteur: Aaltje Vincent
Zo zet je online netwerken in om nieuw werk & opdrachten te vinden

Al sinds 2009 het bestverkochte sollicitatieboek! Netwerken is dé manier om nieuw werk te vinden. En dit gebeurt steeds meer online. Vooral LinkedIn is een veelgebruikt netwerk om je zakelijke contacten mee te onderhouden.

En daarmee is het uitermate geschikt om gevonden te worden, een nieuwe baan te zoeken of opdrachten voor je bedrijf binnen te halen. Tijd om er actief gebruik van te maken en de mogelijkheden volledig te benutten.
Voor werkzoekers, werknemers, zelfstandigen, loopbaanprofessionals en carrièrecoaches. Praktisch, stap voor stap: wat kun je er mee en hoe doe je dat dan? Boordevol unieke en succesvol bewezen netwerk-, internet- en carrièretips. Voor de beginnende en gevorderde LinkedIn-gebruiker.

Aaltje Vincent is een ervaren loopbaanprofessional, toonaangevend expert in jobmarketing en trainer van werkzoekers en professionals. Zij schreef ook Jobmarketing - Werk vinden: zo pak je het aan.
Jacco Valkenburg is een ervaren recruitment expert en pionier in het werven van personeel via LinkedIn. Hij schreef eerder Recruitment via LinkedIn en werd verkozen tot Best Social Recruiter 2009.

Solliciteren...doe je zo !

Auteur: V. Bot

Solliciteren is jezelf verkopen en dat betekent dat je een aantal vaardigheden moet beheersen. Onderwerpen die aan bod komen, zijn: actief zoeken, netwerken, een vacaturetekst analyseren, brieven en cv's schrijven, gesprekken voeren en onderhandelen. Ook is er aandacht voor sociale netwerken op internet, het plaatsen van een online cv en er worden do's en don'ts gegeven om op te vallen tussen al die andere kandidaten. De auteur hanteert hierbij bondig taalgebruik, zodat het boek snel en prettig leest. De voorbeelden die de tekst verduidelijken, zijn toegesneden op secretaressen en andere managementondersteuners, maar iedereen die op zoek is naar een (andere) baan vindt hier tips om toe te passen en die felbegeerde baan in de wacht te slepen.

Spanje

Auteur: Peter Gillissen

Deze uitgave is geschreven door Prof. dr. A.J. Van Weele. Hij bekleedt in deeltijd de NEVI-leerstoel Inkoop en Supply Chain Management, Faculteit Technologie Management, Technische Universiteit Eindhoven. Grondslagen van inkoopmanagement is gebaseerd op zijn bestseller Inkoop in strategisch perspectief. Daar waar Inkoop in strategisch perspectief zich met name leent voor het wetenschappelijk onderwijs en de professionele bedrijfstak, maakt het inleidende karakter van Grondslagen van inkoopmanagement het boek uitermate geschikt voor HBO- en bachelorstudenten.

Spirit in organisaties

Auteur: John van den Bosch

Dit boek neemt u aan de hand mee, van NU, naar de organisatie van de TOEKOMST. Het staat stil bij de huidige situatie, waarbij ons zelfbeschikkingsrecht steeds verder wordt ingeperkt en onze werkzaamheden steeds geestdodender worden, met alle gevolgen van dien. Falende relaties, bedrijven en systemen, depressies en burn-outs komen steeds vaker voor. De vraag is echter wat de oorzaken hiervan zijn en hoe we deze trends kunnen veranderen. Wanneer we in staat zijn om ons werkelijke ZIJN weer te herstellen en onze Spirituele geaardheid weer te herkennen en te onderkennen, dan zullen individuen en organisaties weer opbloeien (lees menselijker worden). Alleen als wij onze geestelijke vermogens inzetten, zijn wij in staat grotere problemen het hoofd te bieden. Door innovatieve modellen waarin onze creatieve kracht centraal staat, worden praktische gereedschappen aangereikt die toepasbaar zijn voor iedereen en elke organisatie. Het eindresultaat is dat de lezer in staat is zijn eigen organisatieplan op te stellen, gebaseerd op de uitgangspunten van dit boek en waarin de Missie, de Visie, het Beleid en de Strategie een centrale rol spelen. Dit boek is een MUST voor iedere ondernemer, manager en leidinglevende die succesvol wil zijn. Maar zeker ook voor iedereen die meer inzicht wil krijgen in de huidige organisatieproblematiek in relatie tot zijn persoonlijke succes. Over de auteur: In 1982 startte John als zelfstandig ondernemer met een bouwkundig teken-en adviesbureau, en ruilde dit na 1 jaar in voor het reclameproductievak. In 18 jaar tijd heeft hij zijn bedrijf uitgebouwd tot één van de grotere reclameproductiebedrijven van Nederland met een miljoenenomzet en grote klanten als Shell, General Motors, Eneco en Center Parcs. Vanaf 1995 ging hij zich verdiepen in de menswetenschappen en had veel aandacht voor persoonlijke ontwikkeling van vooral Amerikaanse wetenschappers en filosofen. Begin deze eeuw zette hij een nieuwe koers in door te starten met een Amerikaanse Sign-franchise licentie voor Nederland. Hij bouwde deze onderneming uit tot 19 vestigingen in Nederland, België, en Duitsland. Met zijn ondernemerservaring (bedrijven opzetten, verkopen en saneren), commerciële ervaring (grote accounts bediend) en franchise ervaring (8 jaar internationale franchise organisatie geleid), wil John nu een bron van informatie en inspiratie zijn en een platform creëren voor eerlijke, hardwerkende ondernemers.