iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
De nieuwe editie van 'Ontdek je gebruiksaanwijzing' is uit! Koop hier een gesigneerde versie. Lees hier meer over het beïnvloeden van je spanning!.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Blad voor de mond

Auteur:

persvrijheid wereldwijd

Blad voor de Mond: persvrijheid wereldwijd Wat betekent het als je je krant niet meer kunt vertrouwen? Als het journaal een speeltje is van de overheid? En als nieuwssites alleen berichten publiceren die geen gevaar vormen voor de machthebbers? En hoe voelt het als ook jij moet oppassen wat je zegt? Slechts één op de zeven mensen op de wereld leeft in een land waar de media zich vrij kunnen bewegen. In al die andere landen hebben burgers geen volledige greep op hun leven. Machthebbers hebben er vrij spel. Van democratie is geen sprake. Blad voor de Mond legt de vinger op de zere plek. In twintig verhalen uit de hele wereld komt naar voren waarom een vrije pers een voorwaarde is voor een samenleving die zich ontwikkelt. Zonder vrije uitwisseling van informatie, ideeën en kritiek staat een beschaving stil. De verhalen in Blad voor de Mond zijn opgetekend door journalisten die weten hoe ingenieus de waarheid soms verborgen wordt, maar die zich niet laten tegenhouden haar te vinden. Het boek verschijnt op 3 mei 2016, de 25-ste internationale dag van de persvrijheid.

Boem! Voort

Auteur: Wim Kweekel

Boem! Voort! Een businessroman over resultaatgericht veranderen

Dit boek beschrijft de reis die Flo Ganar maakt om een vastgelopen bedrijf weer op de rails te zetten. Een reis die loopt van Boem! tot Voort!

Wat u kunt leren uit dit boek:

* Wat de succesfactoren zijn van een succesvolle organisatie.
* Wat de cruciale functies zijn om elk organisatiedoel te halen.
* Op grond waarvan klanten besluiten nemen en hoe u dat kunt beïnvloeden.
* Wat de core business van een manager is.

Wat u met dit boek kunt bereiken:

* Leren werken AAN de organisatie.
* Meer omzet realiseren.
* Meer winst bewerkstelligen.
* Betere resultaten behalen.

Deze businessroman is bedoeld voor alle ambitieuze managers en ondernemers die van hun bedrijf een (blijvend) succes willen maken. Kweekel Advies & Training heeft intensief onderzoek gedaan naar overeenkomsten tussen succesvolle organisaties. In dit boek zijn de praktijkervaringen verwerkt van meer dan 500 managers. Maak er gebruik van!

Wim Kweekel heeft in dit boek zijn ervaringen verwerkt als interim-manager, management-adviseur, sparring-partner en management-trainer. Daarnaast is hij een veel gevraagd spreker. Hij geeft leiding aan Kweekel & Partners en Kweekel Advies en Training. Boem! Voort! is zijn vijfde boek.

Boots, balls & Haircuts

Auteur: Hunter Davies

An illustrated history of football from then to now

taal: engels

We often think that footballers becoming household names, with their clothes and haircut and styles constantly commented on, began with David Beckham. That players being emotional began with Gazza. That players lending their names to commercial goods started with George Best. Or making millions from football merchandising began with World Cup Willie.

With most presentday Premiership footballers being able to become millionaires, we often assume that moaning about money and its effects, and how it is supposedly ruining our beautiful game, is a purely modem phenomenon. Women playing football, which you now see all the time, is surely new? Or black footballers — we never had them in the past. Or did we?

The history of football shows that almost all of these developments began at least a hundred years ago —although most conventional histories of football are more concerned with goals and league tables than the real, living, breathing story of football. Hunter Davies avoids repeating the dry statistics and annual goal averages and instead considers all the various social, cultural and economic aspects of football — as well as the real lives of players and fans.

He covers the history of all facets of football from the beginning right up to the present day — including the history of the ball and football equipment; the rules and regulations; famous players and managers; the rise of merchandising and sponsorship; football books, football programmes and football memorabilia. He charts the fans and supporters, the professional players and how they have all changed over the decades, traces the history of women playing football and the arrival of black players and foreign players. Hunter Davies has produced a unique and fascinating human history of football, finishing with a consideration of the state and stars of the game today.

Boven het maaiveld

Auteur:

De kwaliteit van een product of dienst is sterk afhankelijk van de kwaliteiten en inzet van werknemers. De krapte op de arbeidsmarkt neemt echter toe. Getalen-teerde mensen zijn daarom vandaag de dag gewild, maar schaars. Om boven het maaiveld uit te steken strijden organisaties om de beste mensen. En als ze een-maal zijn binnengeloodst is het ook nog een kunst om ze gemotiveerd en aan de organisatie gebonden te houden. Vinden en binden van succesvolle medewerkers is daarom geen sinecure. Vinden impliceert alles wat organisaties moeten doen om potentieel aan te trekken en te begeleiden. Binden houdt in dat organisaties zich dienen in te spannen dit potentieel ook daadwerkelijk te laten floreren en functioneren 'boven verwachting'.
Tegelijkertijd worden de contouren zichtbaar van een nieuwe oriëntatie op werk. Steeds meer werknemers zijn op zoek naar een nieuwe positie in hun `work-life halance'. De krappe arbeidsmarkt en een toenemende diversiteit in arbeidscontracten maakt zo'n bezinning mogelijk en zinvol. Het afsluiten van een goed 'psychologisch contract' wordt een steeds belangrijker instrument bij het binden en boeien van medewerkers.

Business logic management

Auteur: Peter Noordam / Piet Koorevaar

In de tegenwoordige kennis- en netwerkeconomie wordt het verschil gemaakt met informatienetwerken, procesketens en de beweeglijkheid daarvan. Voor het management betekent dit meer aandacht voor de inrichting van de informatie- en de procesorganisatie en relatief nieuwe vraagstukken op deze terreinen.
Met dit boek wordt informatiemanagement en business proces management in samenhang onder de titel Business Logic Management in kaart gebracht en worden oplossingen aangereikt vanuit de optiek van het management. Aan de positie, de vormgeving, de inrichting en het bestuur van dit gecombineerde managementgebied. De auteurs behandelen de betekenis van procesmanagement en informatiemanagement voor organisaties, het groeipad naar een volwassenheid van deze onderwerpen, waarom een integrale benadering noodzakelijk wordt en de organisatorische plaatsing van deze onderwerpen bij verschillende typen bedrijven. Tevens wordt aandacht besteed aan implementatie en besturing van informatie-en procesmanagement en de samenhang met innovatie, controlling en ICT-services.

Piet Koorevaar en Peter Noordam hebben een lange staat van dienst op het terrein van informatie- en procesmanagement en als adviseur, manager en docent bij een groot aantal organisaties in Nederland en daarbuiten. Van hun hand verscheen in 2010 het boek "Business Process Management" en in samenwerking met Piet Ribbers het artikel "Informatiemanagement en Business Process Management groeien naar elkaar toe".
Koorevaar (1942) was tot het eind van jaren ´90 als director verbonden aan PWC Management Consultants en is sindsdien zelfstandig adviseur.
Noordam (1964) was tot rond de eeuwwisseling verbonden aan KPMG Management Consultants en is sindsdien als directeur verbonden aan Bisnez Management, een middelgroot advies en projectmanagementbureau.

Deze uitgave verschijnt in de AG-boekenreeks, die tot stand komt in samenwerking met de redactie van AutomatiseringGids. In de boeken komen actuele thema's aan bod, die naast theorie en visie ook praktijk cases bevatten en helder zijn geschreven. De to do-lijsten en lokale voorbeelden maken de behandelde onderwerpen inzichtelijk en vergroten de praktische toepasbaarheid voor de lezer.

Canon

Auteur: Philip Sandoz

Taal: engels

Global responsibilities and local decisions

CANON is much more than simply a worldwide camera and office equipment developer and manufacturer. With a turnover of more than US$22 billion, over 75,000 employees worldwide, almost half of whom are outside Japan, and an export ratio of almost four to one, Canon can be said to be unique amongst Japanese giants. The company does not belong to any zaibatsu (industrial—financial combine), unlike Mitsubishi, Mitsui and almost every other well-known Japanese company, does not hire on an old-school-tie basis, refuses to back any Japanese political party and insists on meeting the world's highest environmental standards at all its plants — from California to China.


This study of Canon traces how the company started with nothing but a dream of bettering pre-war German camera manufacturers, growing from obscurity to the largest winner of patents worldwide. But this was not a straightforward process. In 1975, as a result of the post-oil-shock crisis and unregulated global expansion, for the first and last time in its history Canon did not pay a shareholders' dividend. A secret meeting of the board of directors in a Tokyo hotel Set the scene for a technical, financial and philosophical turnaround unparalleled in Japan or elsewhere.


Under the leadership of Chairman Ryuzaburo Kaku - a Nagasaki atom bomb survivor - and President Fujio Mitarai - who lived in the United States for twenty-three years - Canon is facing the rigours of staying in the front line of rapidly advancing technologies, remaining innovative and continuing to produce award-winning and successful products through its own creativity and a series of strategic industrial partnerships, worldwide commitment to R&D, and what the company describes as global-localization.


For Canon employees worldwide, Chairman Kaku's philosophy of kyosei (living and working together for the common good) is more than a slogan, it is a fiercely promoted concept that, under the leadership of President Mitarai, will bring Canon profitably and morally into the next century - and will ultimately be seen as a guide to other companies.

cloud computing

Auteur:

CLOUD COMPUTING. IEDEREEN HEEFT HET EROVER, MAAR WAT IS HET NU EN WELKE MOGELIJKHEDEN BIEDT HET? HET IS HOOG TIJD VOOR EEN GOED BOEK MET ANTWOORDEN OVER DIT FENOMEEN. OP HELDERE WIJZE ONTSLUITEN ACHTTIEN EXPERTS HUN KENNIS OVER DIT ONDERWERP. EEN KIJKJE IN DE TECHNIEK WORDT AFGEWISSELD MET EEN MEER STRATEGISCHE VERHANDELING, WAARNA U EEN CONCREET STAPPENPLAN VOOR MOGELIJKE TOETREDING TOT DE CLOUD KRIJGT AANGEREIKT. NA LEZING BENT U HELEMAAL INGEWIJD IN DE WERELD DIE CLOUD COMPUTING HEET. NATUURLIJK IS ER NOG VEEL TE VERBETEREN EN ZIJN ER NOG ONBEANTWOORDE VRAAGSTUKKEN. MAAR DE EXPERTS TONEN OOK AAN DAT BETROUWBARE ICT NU VOOR IEDEREEN BETAALBAAR EN BEREIKBAAR IS, VIA CLOUD COMPUTING. HET IS NIET LANGER NODIG GROTE INVESTERINGEN TE DOEN. WANT INDERDAAD: WAAROM EEN TAXI KOPEN ALS JE ALLEEN VERVOER NODIG HEBT?

CMM in Practice

Auteur: Pankaj Jalote

Jaar 2000

The Capability Maturity Model (CMM) is a widely adopted set of guidelines for evaluating and improving an organization's software development processes. The CMM is a general framework, however, and provides no specific guidance for implementation; instead, each organization must relate CMM characteristics to its own processes. As a consequence, the need has emerged for comprehensive accounts of successful CMM implementations, as well as for detailed descriptions of how software projects are executed in those cases. Such real-world examples can serve as a valuable resource for managers and developers responsible for setting up the CMM and carrying out their own projects. CMM in Practice comprises such a resource. Examining the various stages in the life cycle of a typical software project at Infosys Technologies, the book describes the technical and management processes used to initiate, plan, and execute the project. To enhance the discussion, an actual Infosys project is used as a running example throughout the book. The author, who was one of the main architects behind the quick transition from ISO to CMM at Infosys, shows how these working processes relate to the Key Process Areas of the CMM. He also illustrates how relatively simple and familiar approaches can be combined to raise an organization's software maturity level. CMM in Practice covers these topics and more: *Requirements change management process *Process tailoring *Software metrics and statistical process control *Process database *Process capability baseline *Effort and schedule estimation *Quantitative quality management and defect estimation *Risk management and configuration management *Peer reviews and their quantitative control *Implementing reviews and the NAH syndrome *Data collection and analysis *Quantitative project monitoring and control *Milestone analysis *Audit process *Project closure analysis


Taal: engels