iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
De nieuwe editie van 'Ontdek je gebruiksaanwijzing' is uit! Koop hier een gesigneerde versie. Lees hier meer over het beïnvloeden van je spanning!.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

You - topia

de impact van de digitale revolutie op ons werk ons leven en onze omgeving

Auteur: Erik Veldhoen

You-topia brengt de gevolgen van de digitale revolutie in beeld * You-topia gaat over mensen, organisaties en onze samenleving * In You-topia ontstaat een nieuwe life-work-balance * In You-topia komt werken weer thuis! * In Youtopia wordt afscheid genomen van het 'Oude Werken' en de daarbij behorende oude (schijn)-zekerheden * In You-topia ontstaan nieuwe kansen en nieuwe zekerheden * You-topia is de toekomst en die is hier en nu voor jou. "Oude controlemechanismen uit het industriële tijdperk werken niet meer in onze nieuwe wereld" - Piet van Schijndel, lid RvB Rabobank Nederland ERIK VELDHOEN heeft 'Het Nieuwe Werken' op de kaart gezet met zijn visionaire boek Kantoren bestaan niet meer (1995) en het standaard werk The Art of Working (2005). Hij heeft vele organisaties, zoals Interpolis, Rabobank Nederland, de gemeente 'sHertogenbosch, Macquarie Investmentbank in Sydney en Orbis, het geneeshuis van de toekomst in Sittard, geholpen om nieuwe manieren van werken te ontwikkelen en implementeren. Erik ontving de Life-time achievement award van het Telewerk Forum in 2010.

Zakendoen over de grens

Auteur: Maud Oortwijn

Zakendoen over de grens biedt een scala aan nieuwe inzichten over de te maken strategische keuzes in internationaal zakendoen. Internationalisering van bedrijfsactiviteiten is een niet te ontkennen mondiale trend. Door technologische ontwikkelingen en een toenemende kennis over andere landen zijn er weinig branches waar ondernemingen niet internationaal zakendoen, of dit nu gaat om inkoop, productie of verkoop. Lees hoe bedrijven, met en zonder ervaring, het traject van zakendoen over de grens doorlopen. Wat zijn de belangrijkste beslissingen die genomen moeten worden? Met welke tegenslagen krijgen bedrijven te maken? En hoe starten ze ondanks die tegenslagen succesvol met nieuwe activiteiten? Dit boek geeft essentiële informatie, concrete praktijkvoorbeelden en heldere stappenplannen om aan deze en andere uitdagingen het hoofd te bieden.
Maud Oortwijn heeft als management consultant, academicus en ondernemer uitgebreid ervaring met internationaal zakendoen op diverse continenten. De belangrijkste bevindingen van haar werkzaamheden worden in dit boek op pragmatische wijze uiteengezet.

Zicht op debiteuren

Auteur: Blom
bedrijfsrisico's in beeld

In dit boek maakt de lezer kennis met De Debiteur. Tegelijkertijd wordt gewezen op de bedrijfsrisico's in relatie tot debiteurenbeheer en wordt getoond hoe men deze risico's kan beperken. Vele ondernemersrisico's laten zich moeilijk sturen. Echter, een ding is zeker: debiteurenrisico's zijn prima te beheersen. Daarvoor is alertheid vereist, het uitstippelen van een debiteurenbeleid, een alleszins redelijke investering en het vermogen om op te treden tegen slecht- en niet betalende debiteuren. Zicht op debiteuren is een duidelijke leidraad en een nuttig naslagwerk voor de ondernemer en zijn met debiteuren belaste medewerkers.

Zo vernieuw je je businessmodel

Auteur: Yousri Mandour

Hoe blijf je als organisatie ook in de toekomst relevant? In rap tempo worden sectoren op hun kop gezet door nieuwkomers met verfrissende businessmodellen, die vaak slim gebruikmaken van technologische ontwikkelingen. Uber, Airbnb en HelloFresh zijn al lang niet meer de enige voorbeelden. Elke branche krijgt er vroeg of laat mee te maken. Wil je als organisatie niet buitenspel komen te staan? Dan kun je de ontwrichtende kracht van businessmodelinnovatie niet langer negeren.
Dit boek laat zien hoe u een toekomstbestendig businessmodel ontwikkelt. Bijvoorbeeld door een netwerk van ambassadeurs in te zetten en de innovatiekracht van businesspartners te benutten. Maar het gaat verder dan dat. Want na die eerste schets komt de échte uitdaging: de vertaalslag naar de praktijk. Sluit het businessmodel voldoende aan bij de (latente) behoeften van uw klanten? Waarom is uw organisatie de aangewezen partij om dit nieuwe concept te lanceren? En zijn uw medewerkers daadwerkelijk bereid om het roer om te gooien.

Zo vernieuw je je businessmodel! is een boek voor organisaties die optimale waarde willen creëren voor hun klanten. Zodat ze ook in de toekomst succesvol zijn.

Yousri Mandour, Kris Brees en Dorien van der Heijden zijn partner bij ICSB Marketing en Strategie. Zij ondersteunen organisaties bij het ontwikkelen en implementeren van nieuwe klantgerichte businessmodellen.

Zwartboek wereldmerken en hun praktijken

Auteur: Klaus Werner

Steeds meer consumenten kiezen voor een ethisch verantwoorde minimumstandaard. Ze willen niet langer producten kopen, waar kinderarbeid aan te pas gekomen is of waarbij hele volksstammen hun bestaansgrond verliezen. Dat brengt ook veel onzekerheid met zich mee. Wat kan ik dan nog wel kopen? En vooral: wie zijn die slechterikken onder de merken, waarmee ik iedere dag te maken heb? Dit zwartboek geeft daar een antwoord op.
Merken als Adidas, McDonald's, Mercedes, Nestlé, Samsung en Siemens zetten de toon in de consumentenindustrie. Hun omzet overtreft het economische vermogen van tal van landen en hun invloed is vaak groter dan die van regeringen en politieke instituten. De waarde van een merk ' en daarmee de macht van het concern ' laat zich allang niet meer afmeten aan het verhandelde product, maar aan het imago daarvan. Aspirineproducent Bayer werft met de slogan 'competentie en verantwoordelijkheid', Shell beroemt zich op zijn ecologische en sociale voortrekkersrol en Nike ziet zich als een collectief dat liefdevol zorgt voor de wereldwijde Nike-familie van sportlieden, consumenten en de eigen arbeiders. Die arbeiders zijn steeds vaker mensen uit lagelonenlanden in Afrika, Azië, Latijns Amerika en Oost-Europa. Uitbuiting, dwang- en kinderarbeid zijn aan de orde van de dag. Mens en milieu worden vergiftigd, regeringen onder druk gezet, crises en gewapende conflicten worden ongegeneerd misbruikt en zelfs gefinancierd. Bekende en populaire wereldmerken tolereren foltering, slavernij, ongeoorloofde medische experimenten, discriminatie, dierenmishandeling, milieuvervuiling en vervolging van vakbonden en critici.