iDeal Bancontact Sofort KBC/CBC Belfius   Gratis verzenden (NL) DHL PostNL GDPR/AVG
De nieuwe editie van 'Ontdek je gebruiksaanwijzing' is uit! Koop hier een gesigneerde versie. Lees hier meer over het beïnvloeden van je spanning!.

Bedrijfskundig / Carrière / Economie

 

 

Toon als           
Volgorde

Bedrijfsarchitectuur op basis van Novius Architectuur Methode

Auteur: Guido Bayens & Hans Tönissen

Dit boek beschrijft een methode voor het ontwikkelen van een bedrijfsarchitectuur en projectstartarchitecturen op basis van het Novius Architectuur Raamwerk. Deze methode sluit aan op nationale en internationale methoden en raamwerken. Daarbij is het gelukt een goede balans te vinden tussen theorie en praktijk en tussen breedte en diepgang.

Werken onder architectuur geeft het overzicht waar het management en de informatiemanager zo om verlegen zitten. Architectuur kan verbinding leggen tussen dienstverlening, processen, organisatie en de informatiehuishouding. Architecten wijzen op mogelijkheden om de dienstverlening te stroomlijnen en de kwaliteit ervan te verbeteren. Zij leggen de vinger op de zere plek van de wildgroei in het applicatielandschap en zij ontwerpen een transparant en goedkoper alternatief. Meervoudige opslag van data wordt inzichtelijk en er worden lijnen uitgestippeld om data enkelvoudig en betrouwbaar op te slaan. Verder maakt het werken onder architectuur het ons mogelijk om deel te nemen in ketenprocessen.

De inhoud van dit boek is gebaseerd op jarenlange ervaring van de auteurs en medewerkers aan dit boek in uiteenlopende organisaties: grote uitvoeringsinstellingen in de sociale zekerheid, grote verzekeringsbedrijven, ministeries, vervoersbedrijven, commerciële dienstverleners. Dank zij het ‘werken onder architectuur’ zijn hier mooie resultaten bereikt, zoals betere dienstverlening, lagere kosten, minder administratieve lasten en mede daardoor betere bedrijfsresultaten.

Beeld en Brein

Auteur: Bezem

effectief en plezierig leren : een praktisch naslagwerk voor ouders, leerkrachten en leerlingen uit het voortgezet onderwijs

Het snelle, creatieve en ongeordende van het beelddenken staat lijnrecht tegenover het strakke, talige onderwijssysteem in ons land. Kinderen, die van nature nog veel in beelden denken, wordt geleerd op volgorde te werken en alle informatie tweedimensionaal op te slaan en te verwerken. Alle voor-delen van het beelddenken verdwijnen op de achtergrond. De taaldenker komt tot mooie resultaten (cijfers), de beelddenker verzandt. In het bedrijfsleven wordt echter het creatieve, snelle en vooral inventieve van beelddenken weer op prijs gesteld. De rollen zijn omgedraaid: de beeld-denker komt tot resultaten, de taaldenker raakt het overzicht kwijt. Veel bedrijfstrainingen richten zich de Laatste jaren dan ook op het 'terugroepen' van het beelddenken in de mens. Zou het niet ideaal zijn als ieder mens beide manieren van denken kon gebruiken en toepassen al gelang de situatie? Waarom leren wij onze kinderen wel het seriële en gestructureerde taaldenken aan, maar vergeten wij ze het creatieve, snelle beelddenken uit hun jeugd verder te laten ontwikkelen?

Beinvloed anderen, begin bij jezelf

Auteur: van Dijk
over gedrag en de Roos van Leary

Met dit boek krijg je inzicht in je eigen gedrag en welk gedrag dat bij anderen oproept. Aan de hand van het bekende gedragsmodel van psycholoog Timothy Leary wordt al snel duidelijk dat gedrag geen vast gegeven hoeft te zijn. Het is mogelijk voor bepaald gedrag te kiezen. Bovendien kan in iedere situatie voor ander gedrag gekozen worden. En wie kiest voor het meest effectieve gedrag, kan de situatie naar zijn hand zetten en zo krijgen wat hij wil. Of dat nu is in een werkoverleg, een zakelijk conflict of een ruzie over de vakantiebestemming.

Ben jij wel MerkWaardig genoeg?; Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg?

Auteur: Kasper Klaarenbeek

In Onderscheid je door MerkWaardig te zijn! zijn de twee bestsellers van Kasper Klaarenbeek gecombineerd tot een inspirerende bundel. Twee doe-boeken met veel (online) tools om weer het verschil te maken.



In veel organisaties heerst een zesjescultuur. Veelal ingegeven door de crisis zijn we alleen nog maar risico’s aan het beperken en wordt er onvoldoende gefocust op het pakken van kansen. Met dank aan Kasper Klaarenbeek weten we inmiddels echter dat je veel meer bereikt door net dat beetje meer te geven. Door MerkWaardig te zijn. Door te doen waar je in gelooft, en echt toegevoegde waarde te leveren. Als individu in een bedrijf, en als organisatie in relatie met je klanten.



• Zowel Ben jij wel MerkWaardig genoeg? als Is jouw bedrijf wel MerkWaardig genoeg? stond langdurig in de Bestseller top 100 van Managementboek.

• Samen nu voor een aantrekkelijke combinatieprijs.





“De nieuwe werkelijkheid vraagt scherpte, de bereidheid om te veranderen, keuzes te maken en beweging te realiseren. Kasper Klaarenbeek slaagt erin die scherpte op te roepen bij de lezer. Hij daagt je op een zeer toegankelijke wijze uit om met de door hem geboden MerkWaardige inzichten aan de slag te gaan.” – Bart van den Nieuwenhof, CEO La Place



Kasper Klaarenbeek is veelgevraagd spreker, trainer en businesscoach voor ondernemende organisaties. In 2013 stond hij in de Speakers Academy top 100 van meest gevraagde sprekers. Op een vriendelijkconfronterende manier werkt hij met zijn klanten aan concrete resultaatverbetering.

Besluiten nemen voor Dummies

Auteur: Dawna Jones

Hedendaagse managers moeten de waarheid onder ogen zien: je kunt leiderschap en het nemen van besluiten niet van elkaar scheiden. Het belang van het nemen van besluiten, of ze nu groot of klein zijn, kan niet genoeg worden benadrukt. Besluiten nemen voor Dummies helpt leiders om de effecten van hun keuzes te begrijpen: niet alleen op zakelijk gebied, maar ook op hun geloofwaardigheid en hun reputatie. Dit boek is voor managers en ondernemers, maar ook voor anderen die dag in dag uit moeilijke beslissingen moeten nemen. Het laat je inzien of de genomen besluiten ook echt de juiste zijn en beschrijft hoe je een goed besluit kunt nemen: hoe gebruik je je informatie, wie betrek je erbij en hoe kun je het besluit uiteindelijk evalueren? Het nemen van cruciale besluiten is een uitdaging, maar met deze gids sta je er niet alleen voor!
Dawna Jones heeft al 25 jaar ervaring met het adviseren van bedrijven en organisaties bij het nemen van besluiten. Ze ontwerpt toekomstmodellen voor organisaties, waarbij ze de 'business as usual'-houding vervangt door een nieuwe, bloeiende bedrijfscultuur.

Beter verkopen met het enneagram

Auteur: Jan Willem van de Wetering

Het enneagram is een beproefde theorie die negen verschillende persoonlijkheidstypen beschrijft. In dit boek wordt u wegwijs gemaakt in het enneagram en de toepassingsmogelijkheden in de dagelijkse verkooppraktijk. Ook geeft het inzicht in uzelf als verkopende partij en in de koper of klant.

Bij welke reorganisatie werk jij?

Auteur: J. Peters

Managen is fundamenteel wat anders dan organiseren! Bij managen gaat het om een gedachte werkelijkheid (B) uit te rollen over de realiteit van alledag (A). Als dat correct is gebeurd, dat wil zeggen conform de planning, dan zeggen we dat het goed is gemanaged. We vinken het af en vinden dat het daarmee klaar en afgehandeld is. Maar waarom blijven organisaties dan toch steeds weer tegen dezelfde problemen aanlopen? Waarom steeds weer opnieuw al die reorganisaties? De kernvraag zou moeten zijn: we hebben de vinkjes gezet, maar is het nu ook echt goed georganiseerd? Werkt het als geheel? En werkt het ook goed in de praktijk? De Jeugdzorg, met soms wel twintig hulpverleners rond een kind, is een prachtig, maar pijnlijk voorbeeld. Hoe krijgen we de organisatie bij de klant en niet hoe krijgen we de klant (aangepast) bij de organisatie? In Bij welke reorganisatie werk jij? willen de auteurs de lezer een visie op organiseren en op managen aanreiken. De auteurs laten veel praktijkvoorbeelden de revue passeren, die goed zijn gemanaged maar slecht georganiseerd. Wat is er fout gegaan en hoe zou dat beter kunnen? Zij putten daarbij uit voorbeelden uit de profit- en not-for-profitsector. Bij welke reorganisatie werk jij? is een inspirerend boek dat is voorzien van prachtige foto's, kritische artikelen en verdiepende interviews. Het biedt heldere inzichten en helpt u aan de hand van actuele thema's uw organisatie menselijker, klantgerichter en efficiënter te organiseren.

Blackwater

Auteur: Jeremy Scahill

Meet Blackwater USA, the private army that the US government has quietly hired to operate in international war zones and on American soil. Its contacts run from military and intelligence agencies to the upper echelons of the White House; it has a military base, a fleet of aircraft and 20,000 troops, but since September 2007 the firm has been hit by a series of scandals that, far from damaging the company, have led to an unprecedented period of expansion.

This revised and updated edition includes Scahill's continued investigative work into one of the outrages of our time: the privatisation of war.


Taal: engels